کالین : واکنش ترکیه به اطلاع مقامات روسیه رسانده شد


ابراهیم کالین : واکنش ترکیه در زمینه حمله دو روز پیش به قافله نظامی ترکیه در شهر ادلب سوریه را به اطلاع روسیه رساندیم

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پی اجلاس کابینه ریاست جمهوری طی سخنانی اعلام کرد : واکنش ترکیه در زمینه حمله دو روز پیش به قافله نظامی ترکیه در شهر ادلب سوریه را به اطلاع روسیه رساندیم.

کالین به سخنان خود چنین ادامه داد : در این زمینه به طرف روس واکنش نشان دادیم. در روزهای آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با ولادیمر پوتین رئیس دولت روسیه گفتگوی تلفنی انجام خواهد داد.
از سوی دیگر ابراهیم کالین در رابطه با منطقه امن که قرار است با همکاری آمریکا در شمال سوریه تشکیل یابد گفت :
مذاکرات مربوط به نحوه اجرا ، روند و حیطه فعالیت های آن ادامه دارد. می توانیم بگویم که در این مورد توافق اصولی حاصل شده است. در آینده ایی نزدیک در شرق فرات فعالیت های گشت زنی مشترک سربازان ترک و آمریکایی آغاز خواهد شد.
ابراهیم کالین ضمن اشاره به اینکه بسته شدن نهمین مرکز نظارت ترکیه در شهر ادلب سوریه و یا انتقال آن به نقطه ایی دیگر مورد بحث نمی باشد تاکید کرد : فعالیت این مراکز در محل ماموریت خود ادامه خواهد یافت.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ضمن دعوت از رژیم بشار اسد و روسیه اعلام کرد یکبار دیگر از رژیم اسد و حامی آن فدراسیون روسیه می خواهیم تا به موارد نقض مقررات آتش بس در این منطقه پایان دهند.

ابراهیم کالین در پاسخ به سوال دیگری گفت : رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تدارک گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می باشد.

کالین همچنین افزود : روز 16 ام سپتامبر سال جاری به ریاست رجب طیب اردوغان در آنکارا اجلاس سه گانه ایی با شرکت ترکیه ، روسیه و ایران در مورد مسئله سوریه برگزار خواهد شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی