آمریکا در ششمین سالگرد قتل عام غوطه شرقی یکبار دیگر خواستار مجازات رژیم اسد شد


وزارت امور خارجه آمریکا به مناسبت ششمین سالگرد حمله شیمیایی به غوطه شرقی در دمشق بیانیه ایی صادر کرد

ایالات متحد آمریکا در 6 امین سالگرد حمله نیروهای وابسته به رژیم بشار اسد با سلاح های شیمیایی به منطقه غوطه شرقی در دمشق که طی آن بیش از 1400 غیر نظامی کشته شدند، یکبار دیگر خواستار مسئول شناخته شدن رژیم اسد از این حمله گردید.

وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با حمله با سلاح شیمیایی رژیم اسد به تاریخ 21 ام آگوست سال 2013 بر علیه غیر نظامیان در غوطه شرقی بیانیه کتبی انتشار داد.

در این بیانیه ضمن یاد از قربانیان این حمله چنین گفته شد : یکبار دیگر به قاطعیت خود برای ممانعت از استفاده از اینگونه سلاح های کشتار جمعی و مسئول دانسته شدن رژیم اسد از این جرایم سنگین تاکید می کنیم. استفاده رژیم اسد از سلاح های شیمیایی بر علیه مردم خود نمی تواند فراموش شده و یا جبران گردد. اگر اسد و حامیان آن فکر می کنند که به حملات شیمیایی خود ادامه داده و مجازات نخواهند شد، اشتباه می کنند.

در بیانیه مذکور ضمن تاکید به اینکه ایالات متحد آمریکا برای مسئول شناخته شدن رژیم اسد از این حملات با قاطعیت به تلاش های خود ادامه خواهد داد چنین گفته شد : اگر از این سلاح ها در آینده نیز استفاده شود، رژِیم اسد ناگزیر از پس دادن تاوان سنگینی خواهد شد.

رژیم اسد در جنگ داخلی در سوریه که بیش از 8 سال است ادامه دارد، 216 بار به سلاح های شیمیایی متوسل شده و اولین قتل عام بزرگ خود با سلاح های شیمیایی را به تاریخ 21 ام آگوست سال 2013 در منطقه غوطه شرقی در دمشق انجام داده است.

این حمله که موجب کشته شدن بیش از 1400 غیر نظامی گردید، در دستور کار افکار عمومی بین المللی قرار گرفت.

رژیم اسد هنوز هم دارای مقادیر زیادی سلاح هسته ایی می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟