کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم در سرباز سیستان و بلوچستان مستقر شد


کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم در سرباز سیستان و بلوچستان مستقر شد

زاهدان- ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم از امروز/پنجشنبه/ به مدت چهار روز در روستای پشامگ شهرستان سرباز واقع در جنوب این استان مستقر شد.

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پزشکان این کاروان در قالب مرحله دوم طرح ملی نذر آب در جنوب سیستان و بلوچستان مستقر شدند تا ضمن ارائه خدمات درمانی رایگان به ارائه آموزش‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های حمایتی و تانکرهای آبرسانی سیار در منطقه بپردازند.

وی ادامه داد: طرح ملی «نذر آب دو» با هدف محرومیت‌زدایی از ۱۵ مرداد تا ۲۶ شهریور در سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است به طوری که حضور کاروان سلامت تنها بخشی از این طرح را شامل می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون ۲ کاروان سلامت از استان‌های اصفهان و البرز در شهرستان ایرانشهر و هیرمند به ارائه خدمات بهداشتی درمانی در منطقه پرداختند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی ۲ دهه و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ‌تر است و در زمان‌های خاصی از سال در دریای عمان و سواحل چابهار جریان دارند) همواره با بادها و توفان‌های شدید و گرد و غبار روبه‌رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می‌شود.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که وقوع چند مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن محتمل است، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز و جنوب استان نیز سیل، زلزله، خشکسالی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در