50 درصد تسهیلات بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده استان کرمانشاه تخصیص یافت


50 درصد تسهیلات بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده استان کرمانشاه تخصیص یافت

کرمانشاه - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تخصیص 50 درصد تسهیلات بلاعوض به کشاورزانی که در جریان وقوع سیل فروردین امسال در استان دچار خسارت شده بودند، خبر داد.

نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران سیل زده استان گفت: خسارت وارده به بخش های مختلف حوزه کشاورزی و دامداری استان حدود ۴۸۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت برای پرداخت خسارت به این دسته از سیل زدگان افزود: به این منظور حدود ۹۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض تعیین شده است.

او همچنین از تصویب حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت با ضمانت زنجیره ای برای جبران بخشی از خسارت مذکور خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از ارزیابی و رصد بیش از ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان دریافت خسارت سیل تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت حدود هشت میلیارد تومان خسارت در قالب تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

حاتمی تصریح کرد: کار تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات بلاعوض تعیین شده نیز انجام شده است و به زودی و با تکمیل سامانه پرداخت، خسارت هر دو بخش تسهیلات و بلاعوض آغاز خواهد شد و سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی این پرداخت ها صورت گیرد.

سیل فروردین امسال یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومانی خسارت به استان کرمانشاه وارد کرد که ابنیه و راه های استان با ۴۶۰، کشاورزی با ۳۸۶ و موسسات وابسته به وزارت نیرو با ۳۸۹ میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سیل دیدند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس