سرقت تابلوهای ایمنی بازی با جان کاربران جاده ها است


سرقت تابلوهای ایمنی بازی با جان کاربران جاده ها است

همدان- ایرنا- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سرقت تابلوهای ایمنی و هشداری نصب شده در جاده های برون شهری این استان در اصل بازی با جان افراد و فراهم کردن زمینه تصادف و مرگ شهروندان است.

سرهنگ رضا عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: به دنبال تغییر قیمت در برخی از آلیاژ ها ، افراد معلوم الحال اقدام به سرقت تابلوها و حتی صفحات خورشیدی چراغ ها کردند.

وی اضافه کرد: تابلوها بهترین راهنما برای رانندگان به ویژه هنگام تاریکی هوا هستند چرا که پرتگاه ها، پیچ ها، محل های سبقت ممنوع و دیگر توصیه های مورد نیاز را در قالب تصاویر به راننده منتقل می کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه وسعت دید راننده در شب نسبت به روز به کمتر از پنج برابر می رسد، بیان کرد: سرقت تابلوهای ایمنی نصب شده در یک محور شریانی بیش از ۵۰ درصد میزان تصادف ها را در آن جاده افزایش می دهد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته برخی از افراد اقدام به سرقت صفحات خورشیدی متعلق به چراغ های چشمک زن و سولار حاشیه جاده ها کرده و از آن در باغ خود استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: این طیف از سارقان یا به کابل برق دسترسی نداشته یا تمایلی برای پرداخت هزینه به منظور برق کشی به باغ خود ندارند بنابراین اقدام به سرقت صفحه های خورشیدی می کنند.

سرهنگ عزیزی یادآوری کرد: چندی پیش ماموران پلیس راه یک فرد را که در حال سرقت تابلو در آزاد راه همدان - ساوه بود دستگیر و تحویل مرجع قضایی دادند.

به گفته «حمید پرورشی خرم» معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان پنج ماهه امسال ۵۰۰ تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی جاده های ارتباطی این استان به سرقت رفته و بیشتر آنها با رقم نازلی به فروش رسیده است که ۳۷ دستگاه از این تعداد، چراغ چشمک زن بوده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !