واحد فرآوری طلا در خوی طی هفته دولت افتتاح می‌شود


واحد فرآوری طلا در خوی طی هفته دولت افتتاح می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی هفته دولت امسال، یک واحد صنعتی در خوی افتتاح می‌شود، گفت: این واحد در زمینه فرآوری طلا فعالیت خود را آغاز می کند.

علی عبدلی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۹۰۴ مترمربع احداث و برای راه‌اندازی آن ۱۰۴ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد تولیدی برای ۸۱ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال، ۲ طرح صنعتی در شهرستان‌های خوی و ارومیه و ۲ طرح عمرانی در شهرستان‌های سلماس و میاندوآب کلنگ‌زنی می‌شود، اضافه کرد: در این هفته عملیات اجرایی طرح سیلیکون جامد گرید متالورژی با ۲ هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی خوی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این واحد در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد و برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طرح صنعتی تولید انواع روغن خام گیاهی در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه، با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌های صنعتی است که در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

عبدلی گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع احداث می‌شود و با راه‌اندازی آن، برای یک‌هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان طی هفته دولت افزود: عملیات عمرانی ناحیه صنعتی تازه شهر سلماس در ۲۵ هکتار از اراضی این شهرستان با ۵۰ قطعه صنعتی و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این هفته آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات عمرانی ناحیه صنعتی چهاربرج میاندوآب در ۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان با ۷۰ قطعه صنعتی و ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ای به شمار می رود.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید