ادغام سه انجمن‌ هنری برای فعالیت هنرمندان سودبخش نیست


 ادغام سه انجمن‌ هنری برای فعالیت هنرمندان سودبخش نیست

سمنان- ایرنا - رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان با اشاره به فعالیت پویای گروه‌های هنری، گفت: ادغام سه انجمن‌ هنری باعث تضعیف آنها و تولیدات شاخه‌های مختلف هنری می‌شود و به سود هنرمندان نیست.

احمد مرادی حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ضمن انتقاد از طرح ادغام انجمن های هنری، گفت: چندی پیش طرحی مبنی بر اینکه سه انجمن نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی زیر نظر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با یکدیگر ادغام شوند مطرح شد که این طرح باعث از هم پاشیدگی انجمن ها پس از سال‌ها انسجام و شکل پذیری خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: در استان سمنان پیشنیه قابل قبولی از لحاظ کمی و کیفی در اجراهای نمایش وجود دارد و پیشکسوتان این عرصه در سمنان آثار فاخری از نویسندگان داخلی و بومی و آثار ارزشمندی از نویسندگان بزرگ جهان را روی صحنه اجرا کرده اند، جوانان نیز با وجود تمام مشکلات چراغ صحنه تئاتر این شهر را روشن نگه داشته اند، اما انجام طرح ادغام انجمن های هنری با یکدیگر به طور قطع باعث خواهد شد در مدیریت انجمن ها و در کیفیت آثار هنری به صورت غیرمستقیم تاثیر منفی به وجود بیاید.

مرادی افزود: استان سمنان دارای ۱۶ گروه ثبت شده زیر نظر انجمن هنرهای نمایشی است و بیش از ۲۰ گروه فعال نیز زیر نظر این گروه ها فعالیت می کنند که نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی مسوولان مربوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل استانها و سازمان های فرهنگی هنری هستند و باید این نهادهای دولتی به این فکر کنند که چگونه بودجه هایی را اختصاص دهند تا جوانان انگیزه ای برای رشد و شکوفایی داشته باشند و صحنه ها را برای همیشه ترک نکنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان تاکید کرد: پیشنهاد ادغام سه انجمن بزرگ با زیرمجموعه های متعدد شامل سه حوزه نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی، کارشناسی شده نیست و به رونق این شاخه های هنری کمک نخواهد کرد، چرا که این مجموعه ها پس از سال ها فعالیت ساختارمند شده اند، ضمن اینکه ماهیت فعالیت هنری در این سه رشته گسترده و غیرقابل تجمیع است و نگاه هنرمندان به این مساله مثبت نیست.

بر اساس شنیده ها، ادغام انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، یکی از طرح هایی است که از سوی معاونت حقوقی و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی است.

در سال ۹۷ بیش از ۳۵ اثر نمایشی در استان سمنان به روی صحنه رفته است که نسبت به جمعیت این استان آمار قابل قبولی به حساب می آ ید.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...