57 طرح عمرانی و خدماتی در میاندوآب آماده افتتاح است


57 طرح عمرانی و خدماتی در میاندوآب آماده افتتاح است

مهدی قهرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل یک باب سالن ورزشی، ۲ باب مدرسه ۱۲ و سه کلاسه، ۴۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ خیرساز روستای «للکلو» است.

وی بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان فاطمه‌ زهرا (س) این شهرستان را یکی از طرح‌های شاخص و ملی در میاندوآب عنوان کرد و گفت: این فاز در ۱۰ هزار مترمربع زیربنا ساخته شده و در مجموع برای ساخت و تجهیز آن ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است که دارای ۱۰۰ تخت، ۶ اتاق عمل، ۱۳ اتاق زایمان ویژه و بخش‌های بستری است.

وی افزود: در بخش بهداشت، کلینیک تخصصی این بیمارستان نیز با ۴۰ میلیارد ریال و کلینیک تشخیص بیماران سرطانی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه نیز همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در بخش راهسازی این شهرستان نیز طرح‌هایی به ارزش ۱۱۶ میلیارد ریال اعم از آسفالت‌ریزی و روکش آسفالت مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که شامل زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی محور شهر چهاربرج - روستای قپچاق است، آسفالت محور میاندوآب - بوکان، روکش آسفالت محور سه‌راهی باروق تا جاده سرچم، آسفالت راه‌های روستایی «آرمناک»، «نظام‌آباد»، «ابراهیم‌حصاری» و «اوزون‌اوبه» است.

فرماندار میاندوآب با اشاره به طرح‌های آماده شده در بخش کشاورزی نیز گفت: در این بخش با هزینه ۲۲۰ میلیارد ریال، اجرای آبیاری‌های تحت فشار به صورت تجمیعی و با تحت پوشش قرار دادن ۶۰۰ هکتار زمین کشاورزی، چند طرح توسط بخش خصوصی از جمله کارخانه تولید پنیر پیتزا، سردخانه میوه و آبیاری‌های نوین در طول هفته دولت افتتاح می‌شود.
وی گفت: همچنین یک باب بیمارستان دامپزشکی با هزینه چهار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
«قهرمانی» افزود: ۶ طرح دیگر نیز شامل سه پست هوایی و سه طرح مخابراتی نیز با صرف پنج میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال هزینه در این شهرستان آماده بهره‌برداری شده است.
وی اضافه کرد: امسال در ۱۹ روستای این شهرستان آسفالت معابر اجرا شده است که با احتساب هزینه زیرسازی و جدول‌گذاری این روستاها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: در حوزه فرهنگی و ورزشی نیز توسط بخش خصوصی یک باب سالن ورزشی در محور تپه‌رش - میاندوآب با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده است.
قهرمانی در ارتباط با گازرسانی به روستاهای میاندوآب نیز گفت: گازرسانی به ۱۲ روستای این شهرستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای آنها ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و با بهره‌برداری از آنها تعداد روستاهای گازرسانی شده در این شهرستان به ۱۳۲ روستا می‌رسد.

وی ادامه داد: به همین مناسبت همچنین عملیات اجرایی پنج طرح در زمینه عمرانی و آموزشی نیز با سرمایه‌گذاری ۷۰‌ میلیارد ریال در این شهرستان نیز آغاز می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها