جام ورزشی خوشه‌چین در روستاهای سیستان و بلوچستان برگزار شد


جام ورزشی خوشه‌چین در روستاهای سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان - ایرنا - رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: جام ورزشی خوشه چین با حضور 2 هزار و 393 ورزشکار از خرداد به مدت سه ماه در روستاهای سراسر این استان برگزار شد.

امیرمحمد براهویی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور العمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری رقابت های ورزشی روستائیان تحت عنوان جام خوشه‌چین این رقابت‌ها به همت هیات بازی‌های بومی و محلی استان و دهیاری‌ها در روستاهای ۲۰ شهرستان استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها در ۶ رشته ورزشی فوتبال، والیبال، طناب‌کشی، هفت سنگ مهارتی، دوومیدانی و چوب‌کشی برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: هزار نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی جام خوشه‌چین استان شهریور در مرحله استانی به مصاف حریفان خود می روند تا نفرات برتر برای رقابت‌های کشوری مشخص شوند.

وی افزود: با برگزاری این جشنواره ورزشی ضمن ایجاد انگیزه برای رقابت‌های سازنده و موثر بین جوانان روستایی استعدادهای جدید معرفی خواهند شد.

براهویی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

به گزارش ایرنا بیش از۴۶ هزار ورزشکار در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان سازماندهی شده اند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید