به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، امیر مرادی مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور از اضافه شدن مرز خسروی به عنوان مرز چهارم خروجی زائران اربعین خبر داد و گفت:‌ براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین ایران و عراق، روادید سفر اربعین حذف شده است. یکی از شاخص‌های خوب تفاهم‌نامه مذکور افزایش مدت زمان سفر اربعین است و لذا کاروان‌های موکب‌دار می‌توانند از اول تا دهم محرم اعزام شوند. با هماهنگی گمرک مواد غذایی و کالاهای پلمپ شده در ایران بدون مشکل از مرز عراق عبور خواهند کرد.

مشاور و مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین کشور حذف روادید را موجب افزایش زوار اربعین دانست و افزود:‌ مواجه شدن با چنین جمعیتی نیازمند مدیریت توسط فرمانداران است، زیرا کشور عراق تنها توانایی پذیرش ۲.۵ میلیون زائر را دارد.

مرادی با بیان اینکه در اربعین گذشته تنها در یک روز ۲۹۰ هزار نفر از مرز ایران خارج شدند، گفت‌: امسال برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و حمل و نقل آسان زوار، استان‌های ایلام، همدان، لرستان و کرمانشاه را برای انتقال زوار تعیین کرده‌ایم و زوار از این استان‌ها باز خواهند گشت.

وی از پرداخت ۱۰۰ دینار ارز به زوار با هماهنگی بانک مرکزی خبر داد و یادآور شد:‌ زائران هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح باید مبلغ ۲۵ هزار تومان بابت بیمه پرداخت کنند که این بیمه تا سه میلیون تومان شامل درمان سرپایی، ۴۵ میلیون تومان شامل هزینه‌های درمانی و ۳۰۰ میلیون تومان شامل حوادث غیرمترقبه می‌شود.