نخستین نشست شورای اطلاع‌ رسانی خراسان جنوبی برگزار شد


نخستین نشست شورای اطلاع‌ رسانی خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - نخستین نشست شورای اطلاع‌ رسانی استان خراسان جنوبی با ترکیب جدید اعضا و دستورالعمل تشکیل، فعالیت و ساختار شورا برگزار شد.

براساس «تحول در ساختار شورای اطلاع رسانی استان‌ها» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای اطلاع رسانی استان تعیین شدند.

همچنین در دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور آمده است: ضرورت ایجاد ساختاری که علاوه بر محوریت در حوزه سیاست‌گذاری و هماهنگی در امر اطلاع رسانی صاحب صلاحیت و دارای ضمانت اجرایی بوده و در جهت ایجاد و ترویج گفتمان منطبق بر سیاست‌های کلان نظام بین بخش‌ها و سازمان‌های صف استانداری‌ها و ادارات تابعه و وزارت کشور و دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها تلاش نماید، کاملا احساس می‌شود.

به منظور تنویر هرچه بیشتر افکار عمومی از خدمات دولت در استان خراسان جنوبی، همچنین مستندسازی این خدمات، نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر خوش خبر روز چهارشنبه در این نشست که در محل دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جلسات این شورا با وقفه مواجه شده بود تاکید کرد: طبق دستورالعمل جدید این شورا در اسرع وقت با برنامه‌ریزی دقیق در راه نیل به اهداف نظام، اطلاع‌ رسانی صحیح و شفاف صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیری که شورای اطلاع رسانی بر مدیریت افکار عمومی با توجه به شرایط خاص کشور و گستردگی رسانه‌ها و پیچیدگی‌های این حوزه دارد، تشکیل شورای اطلاع رسانی برای حفظ آرامش افکار عمومی به منظور هدایت صحیح اطلاع رسانی ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط کنونی که شبکه‌های معاند اخبار ضد و نقیض زیادی را منتشر می‌کنند، مدیریت اطلاع رسانی یک امر لازم و ضروری است گفت: اطلاع رسانی اقدامات و امور مهم از سوی مسئولان برای ایجاد امیدواری و رفع یاس و ناامیدی در جامعه و خنثی کردن تبلیغات سوء دشمن از ضرورت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی مسایل و مشکلات و دستاوردها در استان در رسانه ملی باید گسترش یابد گفت: تکرار خبرهای مهم و دستاوردها در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی برای آنکه همه افراد جامعه در جریان امور قرار بگیرند، یک نیاز رسانه‌ای است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای مختلف تصریح کرد: بهره‌مندی از افراد متخصص و آگاه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی اخبار به هنگام مورد توجه مدیران دستگاه‌ها باشد تا در اسرع وقت اطلاع رسانی اقدامات برجسته از سوی مسئولان با توجه به تبلیغات سوء دشمن صورت گیرد.

وی با اشاره به همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی اقدامات دولت در سفرهای استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: در این راستا با همدلی و تعامل تمامی مسئولان و رسانه ها، جریان صحیح اطلاع رسانی رقم خورد که تجربه‌ای بسیار ارزنده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی ظرفیت خوبی برای هم اندیشی دستگاه‌ها است گفت: مدیران دستگاه‌ها باید اقدامات مربوط به خود را اطلاع رسانی کنند چرا که مستندسازی اقدامات شاخص دولت ضرورت دارد و در هفته دولت باید اطلاع رسانی گسترده از فعالیت های شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

ناصر نبی زاده افزود: شورای اطلاع رسانی استان براساس ساختار جدید به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار خواهد شد و با تشکیل این شورا بخشی از مسایل و مشکلات حوزه اطلاع رسانی استان رفع می‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل شورای اطلاع رسانی استان و به تبع آن در دستگاه‌های اجرایی استان به روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادها کمک خواهد کرد که در حوزه اطلاع رسانی، مدیریت افکار عمومی و گردش اطلاعات در بخش های مختلف فعال‌تر عمل کنند.

در ادامه نخستین نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی دیگر اعضای شورا درخصوص بخش ها، کارگروه‌ها، وظایف و راهکارهای اجرایی شدن مصوبات این شورا بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این نشست تصمیماتی برای نحوه اطلاع رسانی در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) اتخاذ و مقرر شد مسئولان کمیته‌های تخصصی شورای اطلاع رسانی استان در اسرع وقت نسبت به تشکیل کمیته‌ها اقدام و گزارش آن را به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید