‌نشاط اجتماعی نتیجه توزیع و توسعه عادلانه است


‌نشاط اجتماعی نتیجه توزیع و توسعه عادلانه است

‌استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه تأکید کرد: اگر توسعه رخ بدهد، باید عادلانه و درست باشد و اگر توزیع و توسعه عادلانه نباشد، نشاط اجتماعی را به همراه نخواهد داشت.

‌نشاط اجتماعی نتیجه توزیع و توسعه عادلانه استبه گزارش فانوس، اقبال عباسی ۳۱ مردادماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرکرد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با نمایندگان استان و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران داشتیم موافقت این مقام کشوری مبنی بر حضور در جلسه ستاد مقاومتی استان اخذ شد که امروز شاهد برگزاری این جلسه هستیم.

وی با اشاره به محرومیت استان در دوران قبل از انقلاب، ادامه داد: با این‌حال در دو دولت یازدهم و دوازدهم شاهد افتتاح ۲ هزار و ۶۳۲ پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان بوده‌ایم، ضمن اینکه بالغ بر ۴۴۸ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده‌اند.

استاندار تصریح کرد: در سال جاری ۲۶۸ پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در استان افتتاح و نیز ۹۵ پروژه با ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

عباسی در خصوص توسعه تأکید کرد: اگر توسعه رخ بدهد باید عادلانه و درست باشد و اگر توزیع و توسعه عادلانه نباشد، نشاط اجتماعی را به همراه نخواهد داشت.

استاندار با طرح دو تقاضای استان در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بیان کرد: نخست آنکه اعتبارات سال ۹۸ به دلیل محرومیت این استان به صورت صد در صد تخصیص یابد که در همین خصوص بنا به وعده مدیران استان مبنی بر جمع‌آوری پروژه‌های قابل بهره‌برداری این کار انجام شده و آماده نهایی شدن برای تخصیص بودجه است.

وی ادامه داد: در جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین مقرر شد پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت نیز آماده شوند که این کار هم انجام شده و آماده تخصیص اعتبار هستند.

استاندار با اشاره به این پروژه‌ها، بیان کرد: طرح‌های روستایی برای نقاط در معرض خطر انتقال آب کشاورزی، پروژه بن-بروجن، و چندطرح مواد غذایی و واحدهای صنعتی تولیدی خدماتی زیرساخت‌‌های توسعه و ... از جمله پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد هستند.

وی تأکید کرد: در خصوص تأمین ۲ هزار واحد مسکن محرومین روستایی با توافقنامه‌ای که در بنیاد مسکن انجام شده کلنگ‌زنی انجام خواهد شد که تقاضای تخصیص اعتبار ارائه می‌شود.

عباسی در پایان تصریح کرد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا می‌شود که به لحاظ محرومیت استان، مانند سال گذشته شاهد افزایش سقف تسهیلات ارزان‌قیمت در استان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی