بروز مشکل در تله کابین همدان و امداد رسانی به 200 مسافر


بروز مشکل در تله کابین همدان و امداد رسانی به 200 مسافر

همدان- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: به دنبال بروز مشکل در تله کابین این شهر 200 مسافر با استفاده از خودرو از دشت میشان به گنجنامه منتقل شدند.

حمید عرفی یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ساعت ۲۰ روز گذشته بروز مشکل در تله کابین گنجنامه به مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر همدان اطلاع رسانی شد و تیم های امداد کوهستان و واکنش سریع در کمتر از ۱۰ دقیقه در محل حضور یافتند.

وی اضافه کرد: شواهد موید این بود که متولیان دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه پس از اطلاع از کند شدن حرکت تله کابین از سوار کردن مسافر خودداری کرده و همه افراد حاضر در داخل کابین ها نیز پیاده شدند تا بلاخره به طور کامل تله کابین از حرکت ایستاد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت: ۲۰۰ تن در میدان میشان حضور داشتند که این افراد با کمک تیم آفرود، پنج تیم امداد کوهستان، استفاده از ۱۵ دستگاه خودروی هلال احمر، خودروی محیط زیست و میراث فرهنگی از ارتفاعات به پایین منتقل شدند.

عرفی یگانه با بیان اینکه عملیات امداد رسانی به مسافران تله کابین تا ۱۵ دقیقه بامداد امروز ادامه داشت گفت: ۱۸ تن از افراد که دچار شوک عصبی و افت فشار شده بودند به صورت سرپایی مداوا شدند.

تله کابین گنج نامه همدان یکی از سازه‌های منحصر به فرد در غرب کشور با طول خط رفت و برگشت سه هزار و ۴۰۰ متر و ارتفاع حداقل یک هزار و ۹۰۰ و حداکثر ۲ هزار و ۸۰۰ متر از سطح دریا است، که فرآیند ساخت آن در سال ۱۳۸۰ توسط مهندسان آلمانی آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق