کانون‌های فرهنگی هنری «غدیر» و «علی بن ابیطالب(ع)»؛ پایگاه نشر معارف علوی


کانون‌های فرهنگی هنری «غدیر» و «علی بن ابیطالب(ع)»؛ پایگاه نشر معارف  علوی

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که مزین به نام غدیر و علی بن ابیطالب(ع) هستند به منظور ترویج فرهنگ و سیره علوی برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی را در طول سال اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، غدیر خم یکی از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که در 18 ذی الحجه سال دهم هجری رخ داد و پیامبر اکرم(ص)، امام علی (ع) را به عنوان ولی و جانشین خود معرفی کردند. روز عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگان شیعیان به شمار می آید که اماکن مذهبی، مساجد و هیئات همانند دیگر مراکز فرهنگی در نقاط مختلف ایران و جهان اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری می کنند.

مساجد و کانون های فرهنگی هنری همنام با غدیر و امام علی(ع) نیز در این ایام با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی سعی در ترویج سیره و روش مولای متقیان(ع) دارند، لذا به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر دو کانون فرهنگی هنری «غدیر» و «امام علی بن ابیطالب(ع)» را معرفی کرده ایم که در ذیل می آید:

کانون غدیر

کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد بلوری زاده استان یزد یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال است که با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد فعالیت می کند و در بخش های مختلف برای مخاطبان برنامه های آموزشی، اجتماعی و مذهبی دارد.

آموزش و توانمندسازی، فعالیت های اجتماعی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی، قرآن و عترت، فعالیت های ورزشی در رشته های تیراندازی، شنا، فوتسال، پیاده روی، ارایه خدمات رایانه ای، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که در این کانون فرهنگی هنری دنبال می شود.

بنابراین گزارش، با توجه به نامگذاری این کانون فرهنگی هنری به نام مبارک غدیر، این کانون در زمینه تخصصی غدیر نیز برنامه هایی برگزار می کند که می توان به برپایی ایستگاه مبشران غدیر همزمان با دهه ولایت و امامت اشاره کرد. در این برنامه ضمن برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و شیرینی، اقلام فرهنگی نیز توزیع می شود.

کانون فرهنگی هنری مسجد علی ابن ابیطالب(ع)

کانون فرهنگی هنری مسجد علی ابن ابیطالب(ع) یکی از بهترین و بزرگ ترین کانون های فرهنگی هنری زرین شهر استان اصفهان است، این کانون افتخار این را داشته است که دو سال متوالی به عنوان کانون معین (کانون نمونه) شهرستان انتخاب شود.

این کانون فرهنگی هنری در طول هفته برنامه های مختلفی در رشته های مختلف برگزار می کند، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، زیارت آل یاسین و ادعیه به صورت هفتگی، برگزاری جلسات اخلاق، برگزاری طرح تبلیغ چهره به چهره در مقاطع ابتدایی و دبیرستان بخشی از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری فعال است.

در کنار برنامه های آموزشی و مذهبی این کانون فرهنگی هنری برنامه اردوهای متنوع فرهنگی و آموزشی را نیز برای اعضای کانون ها برگزار می کند. دوره تخصصی احکام ویژه نونهالان (جمعه ها) و نوجوانان و دوره تفسیر و آموزش قرآن نیز به همت این کانون برگزار می شود.

برگزاری عزاداری محرم و نیز پخش نذری به مناسبت تاسوعای حسینی و هفتمین روز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) (ایام پایانی ماه صفر) از دیگر برنامه هایی است که در این کانون انجام می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر