ازدواج از مسائلی است که شیطان بشدت روی آن کار می‌کند


ازدواج از مسائلی است که شیطان بشدت روی آن کار می‌کند

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان‌اینکه از مواضعی که امروز شیطان وسوسه‌گری زیادی نسبت به آن دارد، مسئله ازدواج جوانان است، گفت: نتیجه رواج دیدگاه‌های غلط مثل جهیزیه‌های آنچنانی و مهریه‌های بالا، تاخیر در امر ازدواج و منحرف شدن جوانان است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا تراشیون» به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرمومنان امام علی(ع) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ بنابر روایات ازدواج از برترین اعمال زندگی انسان محسوب می‌شود، چنان که در حدیث است: کسی که ازدواج می‌کند نصف دین خود را به واسطه آن حفظ می‌کند.

این استاد حوزه علمیه افزود: هر عمل و کاری مقدس باشد شیطان آنجا بسیار فعال می‌شود، از مواضعی که امروز شیطان وسوسه‌گری زیادی دارد موضوع ازدواج جوانان است زیرا فضای زندگی‌ها بازتر شده و برخی جوانان بهانه‌هایی همچون اقتصاد را می‌آورند تا ازدواج نکنند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه ازدواج امری غریزی و فطری است، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای امر ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد انحرافات و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می‌شود. کسی که نتواند غریزه خود را کنترل کند به حرام خواهد افتاد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در غرب انحرافات جنسی را حرام نمی‌دانند بر همین اساس غرق در فساد هستند و دانشمندان آن به این نتیجه رسیدند که نسل بسیاری از آنها رو به نابودی می‌رود.

وی تاکید کرد: علت کاهش آمار ازدواج در سال‌های اخیر این است که اکثر ما حتی مومنان به ارزش هایی همچون ساده زیستی اعتقاد راسخی نداریم.

حجت‌الاسلام تراشیون با بیان اینکه سه گروه را بدون حساب وارد بهشت می‌کنند که یکی از آنها فراهم‌کنندگان زمینه ازدواج جوانان هستند، ابراز کرد:‌ وقتی جوانی ازدواج می‌کند خداوند از خزانه غیب خود توانایی‌های درونی او را زیاد می‌کند، اگر در کنار تلاش، خداباوری هم شکل بگیرد بسیاری از مشکلات زندگی جوانان حل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از حقوق پسر بر پدر این است که زمینه ازدواج او را فراهم کند و سنگ‌اندازی نکند، گفت: امروز ما در عصر جاهلیت مدرن زندگی می‌کنیم، جهیزیه‌ای که برای فخرفروشی باشد نه رفع نیاز، غلط و گناه است و مهریه‌های سنگین کینه‌آور است و نتیجه این دیدگاه‌های غلط به حرام افتادن جوانان است. خوشبختی جوانان به داشتن خانه، جهیزیه زیاد یا مهریه سنگین نیست، دوام زندگی جوانان تنها به اخلاق و گذشت است.

وی افزود: باید بیش از اینکه دنبال مادیات هستیم در پی تربیت دختر و پسر خوب باشیم، درس زندگی کردن به آنها بدهیم تا معاشرت زیبا، زبان و اخلاق نیک داشته باشند. بالاترین آمار طلاق مربوط به شمیرانات تهران و کمترین طلاق در شهرهای فقیر سیستان و بلوچستان است.

حجت‌الاسلام تراشیون در پایان با بیان اینکه جوانان امروز ما خوب هستند اگر باورهای ایمانی و اخلاقی آنها را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه‌های ما در زندگی جوانان هستند آنها را رها نکنیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...