معرفت به ولایت ائمه(ع)، راه نفوذ شیطان را مسدود می‌کند


معرفت به ولایت ائمه(ع)، راه نفوذ شیطان را مسدود می‌کند

یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه راه نفوذ شیطان بر آنان که به ولایت ائمه(ع) معرفت دارند، بسته است، گفت: تنها نوری که می‌تواند انسان را به سرمنزل مقصود برساند نور هدایت پیامبران و ائمه معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری»، شامگاه شنبه، ۲۶ مرداد در مراسمی به مناسبت جشن ولادت امام هادی(ع) که در مسجد روحانی برگزار شد، اظهار کرد: مجالس ائمه‌معصومین(ع) محل کسب معرفت است که می‌تواند شخص و جامعه را از بسیاری آسیب‌ها حفظ کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذی‌الحجه ماه ولایت است و باید پرچم جشن غدیر در آن بالا نگه داشته شود، تصریح کرد:‌ با اینکه عمر انسان در این دنیا کوتاه است اما باید بتواند از مسیر ظلمانی و تاریک دنیا صراط مستقیم را پیدا کند تنها نوری که می‌تواند او را به سرمنزل مقصود برساند نور هدایت پیامبران و ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شیطان همواره در کمین انسان است تا او را گمراه کند، ابراز کرد: انسان در دنیا با راهزنان زیادی روبرو می‌شود که یکی از مهمترین آنها شیطان است و اعمال نیک انسان را به غارت می‌برد.

استاد حوزه علمیه افزود: شیطان بسیار نامحسوس عمل کرده و بر قلب و روح انسان نفوذ و تسلط پیدا می‌کند، بر اساس روایات، لطف الهی بسیاری از انسان‌ها را از خدعه و مکر شیطان نجات می‌دهد.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه شیاطین به دو شکل انسی و جنی هستند، گفت: داستان‌های قرآنی از گذشتگان نشان می‌دهد شیطان برخی بزرگان را هم فریب داده و از صراط مستقیم به گمراهی کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به فساد مالی در برخی مسئولان، بیان کرد: امروز برخی مسئولان که به بیت‌المال مردم دست‌درازی می‌کنند در واقع تحت امر شیطان هستند اما عدم مدیریت یا سوءاستفاده خود را به نوعی توجیه می‌کنند؛ در جامعه اسلامی ما تعداد چنین افرادی کم است اما وجود همین تعداد نیز بر ما گران و سخت می آید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما همه در قیامت باید پاسخگوی خون شهدا باشیم، ابراز کرد: برای حفظ این کشور از دست دشمنان و صندلی‌های ریاست آن خون‌های زیادی ریخته شده است، مراقب عملکرد خود باشیم.

وی با بیان اینکه توسل و تمسک به ولایت خلیفه الهی، مسیر سعادت و نجات است، خاطرنشان کرد: ولی خدا مسیر رسیدن به معرفت و شناخت خداوند است راه نفوذ شیطان بر آنان که نسبت به ولایت ائمه معصومین(ع) معرفت و شناخت پیدا کردند، بسته است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی