هشدار کره شمالی نسبت به ادامه اقدامات خصمانه آمریکا


کره شمالی اعلام کرد اگر واشنگتن اقدامات خصمانه را متوقف نسازد , پیونگ یانگ به مذاکرات با آمریکا هیچ علاقه ای نخواهد داشت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ­سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد اگر واشنگتن اقدامات نظامی خصمانه خود را علیه این کشور متوقف نسازد , پیونگ یانگ به مذاکرات هسته ای با آمریکا هیچ علاقه ای نخواهد داشت.

همزمان با سفر استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا به دو کشور ژاپن و کره جنوبی سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت این کشور علاقه ای به مذاکره با آمریکا ندارد مگر آنکه واشنگتن اقدامات خصمانه نظامی را متوقف سازد.
مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی از زمان برگزاری دور دوم مذاکرات سران در هانوی در ماه فوریه متوقف شده است.
ترامپ و کیم جونگ اون در ماه ژوئن در منطقه حائل نظامی دیداری کوتاه داشتند و درباره ازسرگیری مذاکرات گروه های کاری توافق کردند ولی این مذاکرات هنوز آغاز نشده است.
افزون بر آن کره شمالی طی هفته های اخیر در اعتراض به رزمایش سالانه مشترک آمریکا و کره جنوبی چندین آزمایش موشک کوتاه برد انجام داده است .
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از ازمایش اخیر موشک کروز میان برد توسط آمریکا و برنامه های این کشور برای استقرار جتهای جنگنده اف - 35 در منطقه, این تحرکات را خطرناک خواند و گفت این اقدامات ممکن است موجب بروز جنگ سرد جدید شود.
وی اعلام کرد : این تحرکات ما را وادار می سازد تا شیوه واقع بینانه ای در پیش بگیریم و توجه خود را هر چه بیشتر بر تقویت بازدارندگی فیزیکی متمرکز سازیم.
این مقام همچنین افزود : در مواضع ما برای حل و فصل همه مسائل به شیوه مسالمت آمیز از طریق مذاکره و گفتمان تغییری حاصل نشده است. با این همه مذاکره در کنار تهدیدات نظامی جور در نمی آید و مورد علاقه ما نیست.
ترامپ اوایل این ماه با انتشار توئیتی اعلام کرده بود رهبر کره شمالی با ارسال نامه ای برای وی ابراز امیدواری کرده است مذاکرات به محض پایان یافتن رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی از سر گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا