5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم


5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

هفته اول بوندس لیگا با توقف بایرن و برد دورتموند به اتمام رسید.

هفته اول بوندس لیگا با توقف بایرن و برد دورتموند به اتمام رسید.

به گزارش وبسایت نود، فصل جدید فوتبال آلمان آغاز شده و سؤالات زیادی پیش روی هواداران و کارشناسان قرار دارد.

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

فصل 2019-2020 بوندس لیگا، هفته قبل آغاز شد و مدافع عنوان قهرمانی در نخستین بازی فصل، در خانه مقابل هرتابرلین متوقف شد. از آن سمت، دورتموند شروعی مقتدرانه در هفته نخست داشت و به برد 5-1 رسید. لایپزیگ مدعی نیز در مقابل تیم تازه وارد یونیون برلین به برتری 4-0 رسید. هفته اول بوندس لیگا، نوید فصلی جذاب را داد، اما هنوز راهی طولانی در پیش است. در این گزارش به پنج سؤال مهمی می پردازیم که در این فصل از بوندس لیگا با آنها مواجه هستیم؛

1. آیا دورتموند بالاخره بایرن مونیخ را در نبرد قهرمانی شکست می دهد؟

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

آخرین تیمی که پیش از سلطه کنونی بایرن مونیخ بر لیگ آلمان، توانست قهرمانی در بوندس لیگا را جشن بگیرد، دورتموند بود. دورتموند به رهبری کلوپ و با حضور ستارگان بزرگی چون لواندوفسکی، رویس، گوتسه و کاگاوا. آنها در فصل 2011-2012 با اقتدار و با 8 امتیاز برتری نسبت به بایرن مونیخ در صدر قرار گیرند.

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

اما آیا آنها می توانند در فصل پیش رو این اتفاق را تکرار کنند؟ تیم فاوره فصل قبل تا چند قدمی قهرمانی هم پیش رفت ولی در نهایت در گام های پایانی کم آورد و با غفلت این تیم، بار دیگر بایرن مونیخ قهرمان آلمان شد. زردپوشان در تابستان اکثر بازیکنان کلیدی خود را حفظ کردند. مهمترین آنها حفظ سانچوی جوان از دست غول های بزرگ اروپا و انگلیس بود. سانچویی که انتظار می رود در فصل پیش رو، با پیشرفت در عملکرد، حتی به عنصری سرنوشت‌سازتر در ترکیب فاوره بدل شود. همچنین قرارداد آلکاسر نیز دائمی شد. متس هوملس نیز بار دیگر به جمع زردپوشان بازگشت. با این تفاسیر انتظار می رود که دورتموند در فصل پیش رو واقعاً بتواند بایرن مونیخ را به چالش بکشد و حتی به قهرمانی هم برسد.

2. آیا بایرن مونیخ در خط حمله با کمبود مواجه است؟

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

بایرن مونیخ شاید برای کسب هشتمین قهرمانی متوالی در لیگ، کار آسانی پیش رو نداشته باشد. آنها فصل قبل 32 گل در لیگ دریافت کردند که این بدترین آمار گل خورده برای باواریایی ها در طی هفت سال اخیر بود. واکنش بایرن مونیخ به این ضعف عالی بود و آنها 100 میلیون پوند برای انتقال پاوارد و هرناندز خرج کردند. اما تردیدهایی در مورد کیفیت تیم در بخش هجومی مطرح است.

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

بایرن مونیخ در پایان فصل قبل با روبن و ریبری خداحافظی کرد. آنها به دنبال خرید سانه بودند که انتقال وی با مصدومیت بلندمدت او، منتفی شد. در عوض بایرن مونیخ دو بازیکن قرضی را جذب کرد که هیچ یک در فصل گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشتند. با این حال هر دو نام بزرگی به شمار می آیند که ممکن است در مونیخ ارزش خود را ثابت کنند. انتظار می رود بخش زیادی از بار هجومی تیم در کناره های زمین در فصل بعد، معطوف روی نبری و کومان باشد. اما بایرن مونیخ دو بازیکن جوان نیز به ترکیب اصلی خود اضافه کرده است که هر دو نیز در بازی نخست فصل مقابل هرتابرلین روی نیمکت حضور داشتند. و احتمالاً در این فصل بیشتر از آنها خواهیم شنید.

3. آیا سانچو باز هم عملکردش را تکرار خواهد کرد؟

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

در فصول اخیر استعدادهای جوان زیادی راهی بوندس لیگا شده اند. از لوکمن، نلسون و آکسفورد گرفته تا آمپادو و سانچو. اما مهمترین نام در این لیست، قطعاً سانچو است. بازیکنی که در تابستان 2017 فقط با 7 میلیون پوند منچسترسیتی را به مقصد دورتموند ترک کرد. سانچو در فصل نخست حضورش در ترکیب اصلی دورتموند، موفق شد 12 گل بزند و 14 پاس گل به ثمر برساند. عملکرد او انقدر چشمگیر بود که ماتیوس بابت این درخشش، گواردیولا را سرزنش کند.

ماتیوس گفته بود؛ «نمی توانم درک کنم گواردیولا چطور سانچو را از دست داد. آن هم کسی چون پپ که اهمیت و ارزش زیادی برای جوانان قائل است.» به هر حال سانچو اکنون بازیکن دورتموند است و با وجود آنکه در تابستان هدف اول منچستریونایتد بود و پاریسن ژرمن نیز به جذب او ابراز علاقه کرد، اما دورتموند توانست او را حفظ کند و حالا همه منتظر فصل دیگری هستند تا عملکرد سانچو را در پیراهن دورتموند ببینند.

4. تازه واردها به معجزه باور دارند؟

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

یونیون برلین برای نخستین بار در این فصل از بوندس لیگا حاضر خواهد شد. آنها در پلی آف موفق به شکست اشتوتگارت شدند و حالا در بالاترین سطح فوتبال آلمان مبارزه خواهند کرد. هرچند یونیون در گام نخست عملکرد خوبی نداشت و با 4 گل شکست خورد، اما آنها امید زیادی برای درخشش در سطح نخست فوتبال آلمان دارند.

کلن و پادربورن دیگر تازه واردهای این فصل بوندس لیگا هستند. پادربورن تیمی است که بعد از سه بار سقوط پیاپی، صعودی معجزه آسا به بوندس لیگای یک داشته است. اگرچه کلن و پادربورن نیز در هفته نخست متحمل شکست شدند ولی هر دو باخت در خارج از خانه و با حداقل اختلاف بود که جای امید زیادی برای هواداران این دو تیم می گذارد. آیا این سه تیم فصل بعد هم در بوندس لیگا خواهند بود؟

5. کدام مربیان جدید، می درخشند؟

5 سؤال مهمی که در این فصل از بوندس لیگا با آن مواجه هستیم

هفت تیم در حالی فصل جدید بوندس لیگا را آغاز کردند که مربیان جدیدی را روی نیمکت خود می بینند. از مهمترین تغییرات روی نیمکت تیم ها، می‌توان به حضور مربی مستعدی چون ناگلزمان در تیم لایپزیگ اشاره کرد. مارکو روسه نیز که همچون ناگلزمان یکی از استعدادهای آتی فوتبال آلمان در عرصه مربیگری به حساب می آید روی نیمکت گلادباخ می نشیند. از دیگر نیمکت های جذاب فصل جدید، نیمکت تیم شالکه است که واگنر را به روی خود می بیند. واگنر بعد از ترک هادرزفیلد، به آلمان بازگشته و سرمربیگری تیم شالکه را پذیرفته است.

هر هفت مربی جدید، در اندیشۀ بروز کیفیت خود هستند. اشاره شد که در فصول اخیر بازیکنان مستعد بریتانیایی زیادی راهی فوتبال آلمان شدند، اما از طرفی مربیان آلمانی باکیفیتی هم راهی فوتبال جزیره شده اند. کلوپ که در لیورپول نیاز به تعریف ندارد. فارکه نیز در نورویچ عملکردی درخشان از خود نشان داده و هاسنهاتل هم در ساوتهمپتون به دنبال خلق دستاوردی بزرگ است. بنابراین هیچ بعید نیست که هفت چهره تازه وارد روی نیمکت‌های تیم های بوندس لیگا، با عملکرد درخشان خود، چشم تیم های لیگ برتری را به خود جلب کنند.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها