سیستان و بلوچستان آماده خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی کربلای معلی است


سیستان و بلوچستان آماده خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی کربلای معلی است

احمدعلی موهبتی عصرچهارشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی همه باید پای کار آمده و نگاه همه دستگاهها باید مردمی باشد.

وی ادامه داد: فرمایشات دینی بسیاری در خصوص تکریم و حرمت گذاشتن مهمان بیان شده و چه مهمانی با ارزش‌تر از زائر امام حسین (ع) که باید خدمت رسانی به آنان چند برابر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید برای تکریم هر چه بهتر زوار امام حسین (ع) تلاش کرد و هر مشکل و معضلی که وجود دارد با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم مرتفع شود.

وی استفاده از حسینیه‌های سطح شهرها و حتی منازل شخصی افراد آنهم به صورت مدیریت شده برای تکریم زائران امام حسین (ع) را مناسب دانست و بر همکاری عمومی در این زمینه تاکید کرد.

موهبتی با تقدیر از نیروهای امنیتی به سبب تامین امنیت زوار حسینی بر تلاش بیش از پیش آنان در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این استان از تخصیص اعتباری در حوزه خدمت به زائران حسینی کم برخوردار است افزود: نباید در کار خدمت‌رسانی به زوار امام حسین (ع) خللی ایجاد شود و با تمام توان و بهره‌گیری از امکانات موجود آماده ارائه خدمات به زائران باشیم.

پیش‌بینی حضور بیش‌از ۷۰ هزار زائر امام حسین(ع) از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیشاز ۷۰ هزار زائر پاکستانی از طریق مرزهای این استان وارد کشور شوند که خدمت‌رسانی لازم به آنان انجام خواهد شد.

محمدهادی مرعشی افزود: با وجودیکه سیستان و بلوچستان از استان‌های اصلی زائرپذیر کشور است اما در تخصیص اعتبار برای این کار خیر و خداپسندانه محروم است.

وی تصریح کرد: ۱۱ کمیته زیر نظر ستاد اربعین سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به مرتفع کردن برخی مشکلات در حوزه مرز اشاره کرد و افزود: اضافه شدن ۱۰ گیت اداره گذرنامه به ظرفیت کنونی این مجموعه، ایجاد مسیر پایانه‌ای، حصارکشی امنیتی، ایجاد ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی، استقرار قرارگاه رسانه‌ای در مرز و پخش مستقیم از صدا و سیما، اسکورت زوار از پایانه تا خروج از استان، استقبال از زائران در زائرسراها از جمله موارد انجام شده در حوزه خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: سال گذشته ۶۲ هزار و ۶۴ نفر زائر پاکستانی واکسینه و ۶ هزار و ۸۲۴ زائر ویزیت شدند.

مرعشی ادامه داد: پارسال برای نخستین بار کار خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان برای زوار انجام شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته کمترین مشکل در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حسینی را داشتیم که بحمدالله امسال نیز با جدیت تلاش خواهیم کرد مشکلی بر هیچ یک از زوار امام حسین(ع) ایجاد نشود.

کنترل بیماری‌های واگیردار با جدیت انجام می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال و شیوع مالاریا در کشورهای همسایه بویژه پاکستان برنامه کنترلی دانشگاه علوم پزشکی در بخش بیماری‌های واگیر بسیار مهم است که با جدیت انجام می‌شود.

سید مهدی طباطبایی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ فرد مبتلا به مالاریا که از کشور همسایه وارد شده بودند شناسایی شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انتقال فلج اطفال به تمام افراد ورودی از مرزهای سیستان و بلوچستان به ایران قطره فلج اطفال خورانده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین در زمینه بیماری‌های غیرواگیر سال گذشته ۳۵۳ نفر در حوزه تنفسی، ۲۵۴ نفر فشار خون و هزار و ۳۹۵ مریض دیابتی شناسایی و درمان شده‌اند.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

سیستان و بلوچستان آماده خدمات‌رسانی به زوار پاکستانی کربلای معلی است ستاد اربعین انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان