واقعه غدیر در گچساران بازسازی شد


واقعه غدیر در گچساران بازسازی شد

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در این آئین ، معرفی غدیر، شناسایی سیره نبوی و معصومان با استفاده از هنر و کمک به گسترش معارف الهی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه ذکر کرد.

سید علی اصغر نورایی نسب اظهار داشت: انتقال واقعه غدیرخم با زبان هنری موجب ماندگاری در ذهن مردم خواهد شد و به نهادینه‌تر شدن فرهنگ غدیر کمک می‌کند.
وی بیان کرد: واقعه تاریخی غدیرخم از بزرگترین اعیاد در تاریخ اسلام محسوب می‌شود و برهمین اساس از اهمیت خاصی در بین شیعیان برخوردار است.

نورایی نسب افزود: آیین بازسازی واقعه غدیر در قالب نمایش در شهرستان گچساران با حضور ۳۰۰ تن از هنرمندان و بسیجیان شهرستان برگزار شد.

وی هدف از اجرای این نمایش را تبیین مقام ولایت و آگاه‌سازی مردم بویژه نوجوانان و جوانان از واقعه بزرگ غدیر اعلام کرد و گفت: امید است با بازسازی این واقعه به‌ صورت نمادین بتوانیم فرهنگ ولایت و این واقعه را به همگان نشان دهیم.

نورایی نسب گفت: این آئین به منظور گسترش، ترویج و انتقال فرهنگ غدیر، ولایت و امامت به نوجوانان و نسل های آینده و الگو سازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات در شهرستان برگزار شد.

واقعه غدیر در گچساران بازسازی شد

قشرهای مختلف مردم گچساران با حضور باشکوه از نزدیک صحنه‌های بازسازی شده واقعه حجه‌الوداع و غدیرخم را به تماشا نشسته و هنگام حضور کاروان‌های فرضی حجاج با ذکر تکبیر و صلوات شور و حال خاصی به مراسم بخشیدند.

غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) پس از انجام مناسک حج در حجه‌الوداع هنگام رسیدن به این محل دستور توقف کاروان‌ها را دادند و در سخنرانی مهمی حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی و برادر و جانشین خودشان از جانب پروردگار عالم معرفی کردند.

این واقعه که در تاریخ ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری رخ داد، از سوی شیعیان به عیدغدیرخم شهرت یافته است.
پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در این اجتماع فرمودند هر آن کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست.

۲۰۸۲/۱۶۶۲

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین اظهارنظر جنجالی بن گویر درباره زندانیان فلسطینی