بیشترین تخلف واحدهای صنفی در سقز مربوط به خبازی‌ها است


بیشترین تخلف واحدهای صنفی در سقز مربوط به خبازی‌ها است

سنندج - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: با توجه به اینکه واحدهای خبازی بیشترین تخلف را در میان واحدهای صنفی این شهرستان دارند، هر هفته با 15 واحد از این متخلفان برخورد می کنیم.

بهنام میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی واحدهای نانوایی‌ این شهرستان با هدف کسب منفعت، اقدام به کم کردن وزن چانه نان کرده و در هر قرص نان ۳۰ تا۴۰ گرم از وزن چانه نان کم می کنند و به عبارتی سه قرص نان به جای ۲ نان به مردم می‌دهند.

وی با بیان اینکه در هفته با ۱۵ واحد صنفی خبازی بدلیل کم فروشی و کاهش وزن نان برخورد می‌کنیم، افزود: مردم هم باید در این خصوص همکاری کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف را اطلاع دهند تا این واحدها بیشتر به کیفیت و وزن ایده‌آل نان‌ها توجه کنند.

میرزایی اضافه کرد: در شهرستان سقز ۲۷۲ واحد نانوایی لواشی شامل ۱۸۵ شهری و ۸۷ روستایی، ۲۰ واحد سنگک پزی، ۴۲ واحد بربری، ۲۱ واحد نان‌های سنتی مثل کلانه و کولیره و یک واحد نان روغنی در مجموع ۳۵۶ واحد خبازی فعال است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی و تعداد پرونده‌های تخلف در اداره صنعت، معدن و تجارت سقز، طی چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، شش برابر افزایش یافته که نشان دهنده نظارت و کنترل دقیق بر واحدهای صنفی است.

میرزایی به گران فروشی کالاهای اساسی و مایحتاج روزمره مردم اشاره کرد و گفت: قیمت برخی از کالاها همچون پیاز، گوجه فرنگی و هندوانه در مقاطعی از سال دارای اختلاف زیادی در بازار است و دلیل اصلی این اختلاف قیمت‌ها بازارهای اقلیم کردستان و کشور عراق است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کردستان بخصوص سقز در موقعیت مرزی قرار گرفته کشاورزان به دلیل سودهی بالا، محصولات خود را به بازارهای اقلیم کردستان ارسال می کنند و این باعث گرانی برخی کالاها در بازارهای استان می شود البته این نوسان قیمت تا حدودی مقطعی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: برای کنترل و نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هر هفته، قیمت ها را آنالیز و بررسی می‌کنیم و در صورت گران فروشی هر واحد صنفی، با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا