رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: فرهنگ مقاومت تقویت شود


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: فرهنگ مقاومت تقویت شود

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ مقاومت در جامعه، روحانیون و مبلغان را افسران و جلوداران جنگ فرهنگی و اقتصادی دانست.

حجت‌الاسلام محمد قمی چهارشنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در شیراز برگزار شد، ابراز داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دشمنان از چپ و راست ششمیر می‌زنند و ما در وسط جنگ هستیم؛ اما هنوز در جامعه حس جنگ اقتصادی و سیاسی وجود ندارد و اگر کسی با مباحث عاشورا آشنا شود، حتماً در این مسیر محکم می‌ایستد.

وی افزود: در این جنگ گرفتاری‌هایی نظیر مشکلات مالی نیز وجود دارد که گریبان‌گیر سازمان تبلیغات اسلامی نیز هست؛ اما این‌ها تزلزلی در اراده مجاهدانه مبلغان ایجاد نمی‌کند.

حجت‌الاسلام قمی بیان داشت: باید گام دوم انقلاب را محکم و استوار با محوریت مقاومت و جهاد و با مضامین درخشان حیات طیبه، همچون خانواده و سبک زندگی مقاوم برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغ تخصصی جدی گرفته خواهد شد، گفت: در بحث فضای مجازی به جز سواد رسانه‌ای و آموزش‌ها، حمایت‌های اندکی از روحانیان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع بانوان مبلغه نیز حتماً اهتمام بیشتری خواهیم داشت، گفت: باید شرایط پرمخاطره جنگ فرهنگی و اقتصادی دیده شود و اگر اهتمام و قیام کنیم و اهل جهاد باشیم نصرت الهی شامل حال ما می‌شود و گام‌های مؤثری به سمت تمدن توحیدی برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب ادامه گام اول است و از همین رو جوهره و جان‌مایه و ریشه تغییر نمی‌کند. حرف ما قیام، جهاد و مقاومت بوده است و نمی‌خواستیم ذلیل باشیم و از حقیقت مکتب که ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی است پا پس بکشیم.

بیان پیشرفت‌های جامعه بخشی از تبلیغ است

او با بیان اینکه سازمان تبلیغات موظف به تبلیغ پیشرفت‌های جامعه است، گفت: نمی‌خواهیم امیدآفرینی واهی ایجاد کنیم اما واقعاً اتفاقاتی افتاده است و باید این‌ها را روایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با تاکید بر اینکه با رفتارمان می‌توانیم دین خدا را تبلیغ کنیم، بیان داشت: برای انجام تبلیغ لازم نیست حتما سخنرانی کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام عنوان کرد: تبلیغ دین محدود به محرم و صفر نیست و دهه ولایت و امامت برای این کار بسیار ارزشمند بود که در ضمن جشن‌های غدیر کارهای تبلیغی بسیار ارزشمندی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه رویکرد باز شده از سوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در باب تبلیغ، شیوه‌ای جدید است که مقداری از آن غفلت شده بود، گفت: در شیراز، جمعی از طلاب سازمان یافته شدند و به شهرک سعدی و مناطق سیل‌زده رفتند و به مردم خدمت کردند و این خدمت تأثیر نیکی بر مردم داشت.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه به حضور مبلغان در فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای مدرن نیز نیاز است، ادامه داد: این کار نیاز به آموزش دارد؛ یعنی بیش از سبک‌های سنتی باید در این فضا آموزش ببینیم و طلبه‌ها می‌توانند این کار را در رسانه‌های مدرن و امروزی شروع کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: فرهنگ مقاومت تقویت شود امام جمعه شیراز: در شیراز در دو مدرسه علمیه تنها ۱۱ نفر دوره تافل را گذرانده‌اند و باید این تعداد بیشتر شود.

آیت‌الله دژکام درخواست کرد تا شیوه‌های فعالیت در فضای مجازی به مبلغان دینی آموزش داده شوند و سپس بر لزوم آموزش زبان‌های مختلف به مبلغان نیز تأکید کرد و گفت:‌ در شیراز در دو مدرسه علمیه تنها ۱۱ نفر دوره تافل را گذرانده‌اند و باید این تعداد بیشتر شود.

حیف است طلبه‌ای زبان خارجی نداند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حضور مبلغان در فضای تبلیغی جهان زیاد نیست، گفت: حیف است کسی طلبه باشد و زبان خارجی بداند؛ ولی با دیگران ارتباط نداشته باشد و برای این کار نیاز به حمایت سازمان تبلیغات اسلامی داریم.

وی یادآور شد: فارس و شیراز ظرفیت ایجاد اینگونه ارتباطات را دارد؛ زیرا در طول سال حداقل ۱۵۰هزار گردشگر خارجی وارد شیراز می‌شود و حدود ۶۰هزار نفر از محیط‌های مذهبی این کلان‌شهر دیدار می‌کنند که مبلغان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین از آغاز دوره‌های آموزش زبان انگلیسی از سال جاری برای طلاب شیراز خبر داد و گفت: در آینده نیز برای آموزش زبان عربی اهتمام خواهیم ورزید.

استاندار فارس نیز در این آیین خاطرنشان کرد: اگر به دنبال اغنا کردن هستیم و می‌خواهیم مطلبی را برای مخاطب خود جا بیندازیم باید آن را به صورت عملی اجرا کنیم.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه حضور مبلغان دینی در نقاط مختلف استان فارس ارزشمند و اثرگذار است، افزود: در این زمینه صحبت‌هایی ارائه می‌شود که مبانی فرهنگی و دینی ما را ترویج می‌کند و باید در این راستا مردم را اقناع کرد و کسانی که شبهه و سوالی دارند به صورت اقناعی پاسخ بشنوند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان داشت: وقتی فکر می‌کنیم چرا شهدایی همچون شهید باهنر و رجایی نامشان ماندگار شد، می‌بینیم که از ویژگی‌های خاص آنان این بود که افرادی دین‌باور و متخلق به اخلاق اسلامی و رعایت کننده شعائر دینی در طول زندگیشان بودند.

استاندار فارس افزود: دوم اینکه افرادی ولایت‌پذیر بودند و حرکت و کارشان بر مبنای رهنمودهایی بود که در آن زمان رهبر فقید جمهوری اسلامی ارائه می‌کرد و در همین چارچوب هم حرکت کرده و خدماتی خالصانه بدون واسطه به مردم ارائه می‌کردند و همین موضوع ماندگاری یاد و خاطره آن‌ها را در دلها و اذهان به وجود آورده است و امروز هم تلاش داریم که ادامه‌دهنده راه این شهیدان باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: فرهنگ مقاومت تقویت شود استاندار فارس: در بیانات و رهنمودهایی که مبلغان دین برای مردم خواهند داشت، بر موضوع امیدآفرینی و اینکه نظام روز به روز دارد به تکامل و تعالی می‌رسد تأکید موکد شود.

وی با بیان اینکه قوه مجریه و دولت به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی، پیشانی اجرایی نظام است، گفت: اگر می‌خواهیم بگوییم جمهوری اسلامی توفیق داشته و به مردم خدماتی رسانده است، قطعاً این توفیق، آن چیزی است که ملموس و قابل نشان دادن و اشاره کردن است که همان خدماتی است که مردم می‌بینند و همچنین این است که چه میزان رفاه و آسایش و پیشرفت و توسعه برای کشور به ارمغان آوردیم.

تاکید بر کارآمدی نظام همراه با مصداق هدف اجرایی هفته دولت است

رحیمی با بیان اینکه امروز تلاش دشمن بر این است که جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، گفت: یکی از اهداف ما در این ایام پیش‌رو و رسالتی که قائل هستید تأکید بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی همراه با مصداق است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه در منطقه جایگاه فرهنگی و سیاسی خود را تثبیت کرده‌ایم، گفت: امروز ملل مختلف که تحت ظلم و استکبار هستند نقطه امیدشان به جمهوری اسلامی است و رهبر معظم انقلاب را رهبر خود قلمداد می‌کنند که این از کارآمدی نظام است.

وی با یادآوری اینکه امروز دشمن امید و نشاط را در جامعه نشانه رفته است که بتواند با ایجاد یأس و ناامیدی به نظام ضربه بزند،گفت: در بیانات و رهنمودهایی که مبلغان دین برای مردم خواهند داشت، بر موضوع امیدآفرینی و اینکه نظام روز به روز دارد به تکامل و تعالی می‌رسد تأکید موکد شود.

رحیمی گفت: تأکید بر اهمیت دین‌داری و خداباوری که در فضاهای مجازی و رسانه‌ها و ماهواره‌ها بر این موضوع به عنوان یک نقطه قوت، نشانه‌گیری شده تا آن را سست کنند، می‌تواند حلال بسیاری از مسائل و مشکلات امروز جامعه باشد و اگر بعضاً می‌بینیم آسیب‌هایی وجود دارد شاید غفلت از همین موضوع محوری و اساسی است که بر اساس پیچ و خم‌های زندگی کمتر به آن توجه شده است .

استاندار فارس یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را توجه به دین و انجام احکام و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: افزایش اعتماد بین مردم و نظام به عنوان یک نقطه برجسته است که همیشه نظام جمهوری اسلامی قدرت و قوت خود را علاوه بر اینکه از خداوند می‌داند محبوبیت مقبولیت و مشروعیت خود را در سایه پشتوانه مردم دارد و بر همین مبنا باید تلاش کنیم روز به روز بر اعتمادی که وجود دارد، بیفزاییم.

۹۸۸۵/ 2027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته