لرستان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد


لرستان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با هدف پیشگیری و جبران خسارات احتمالی ناشی از سیل به زیربخش های کشاورزی این استان پایلوت دفتر مرکزی فائو در کشور شد.

به گزارش ایرنا عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از وقوع سیل یکی از مسائلی که در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود بحث علل وقوع سیل و پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از خسارات بیشتر در سال های آینده خواهد بود.

وی گفت: بدین منظور ۲نفر از کارشناسان منطقه ای فائو به همراه تعدادی از کارشناسان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به لرستان سفر کرده اند.

وی افزود: پس از بازدید از مناطق سیلزده راهکارها ، برنامه‌های عملیاتی ، تحقیقاتی و اجرائی را برای جلوگیری از وقوع سیل و اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش خاک ، خسارات وارده به مزارع و ایستگاههای پمپاژ که بر اثر سیل آسیب دیده اند را ارائه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: از طرف فائو اعتباراتی در نظر گرفته شده که بر اساس طرح مصوب و پیشنهادی هزینه خواهد شد.

بازدار اضافه کرد: سیل امسال یکهزار و ۶۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان برای پرداخت خسارت بلاعوض و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای کشاورزان سیلزده استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان خسارات بلاعوض و ۶ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

/۶۰۶۰/۳۲۱۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان