راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید


نوشته راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

1+

موفقیت و رشد و تعالی می تواند یک مقوله مهم و حتی یک هدف اصلی در زندگی هر فرد باشد بنابراین یافتن راز موفقیت بسیار مهم و حیاتی است. بسیاری از عناصر کلیدی هستند که انسان را به مراحل موفقیت می رسانند. در حالی که بسیاری دیگر از انسان ها با این عناصر کلیدی فقط یک زندگی عادی را می گذرانند.

اشخاص موفقی که در زندگی به آنها برخورد می کنید روش های خاصی برای انجام هر کاری دارند. راز موفقیت، ایده و نبوغ و حتی اخلاق کاری و اجتماعی خاص این افراد آن ها را به موفقیت رسانده است.

ویژگی های افراد موفق زیاد متفاوت نیست فقط یک سری عادت های رفتاری مثبت و صحیح دارند.

محققان در حال تحقیق و بررسی هستند که چرا علوم انسانی در شرایط مختلف و بر روی افراد مختلف واکنش های یکسانی ندارد.

راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانیدراز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید

طبق تحقیقات انجام شده در مجله روانشناسان اروپایی زمانی که ادبیات مرتبط با مفهوم ” رشد ” مورد بررسی قرار گرفت، با یک سری عناصر کلیدی که سبب زندگی موفق می شود مواجه شدند.

راز موفقیت افراد موفق

قرن هاست که این پرسش برای روانشناسان مطرح است که چرا افراد طی شرایط مشابه واکنش های یکسان نشان نمی دهند و همه به طور یکسان تحت تاثیر قرار نمی گیرند؟!

یکی از پزشکان روانشناسی به نام دانیل براون، دانشمند ورزشی دانشگاه پورتسموث در انگلستان برای بررسی ادبیات موجود در مورد این موضوع تلاش های بسیاری کرده است تا بتواند پاسخ سه مقوله را بیابد.

نخست اینکه دکتر براون و همکارانش تلاش کردند تا یک مفهوم کامل از پیشرفت شخصیتی پیدا کنند. پیشرفت شخصیتی که همه گروه های سنی از نوزاد تا افراد بزرگسال تحصیل کرده را در بر گیرد.دوم اینکه آن ها کوشیدند تا اصول کلیدی را که همه انسان ها توانایی انجام آن را دارند تا به موفقیت و تعالی دست پیدا کنند، بیابند.و سوم اینکه راه کارهایی مناسب برای دست یابی به اهداف ذکر شده پیدا کنند.

برخی از مطالعات این تیم نشان می دهد که کودکان چگونه رشد ذهنی و اخلاقی دارند و چه چیزی سبب می شود برخی از افراد موفقیت به دست می آورند و برخی دیگر توانایی رسیدن به پیشرفت در زندگی را نداشته باشند.

برای دانستن راز موفقیت باید معنای رشد و موفقیت را بدانیم

راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید

راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید

رشد و موفقیت به معنای یک کلمه است که بیشتر مردم گمان می کنند خودشان می توانند آن را توصیف کنند. اما تا کنون هیچ کس نتوانسته است طبقه بندی جامع و کاملی از آن را توصیف کند.

تعاریف بسیاری از این کلمه وجود دارد که جنبه های مشترکی باهم دارند. موفقیت و پیشرفت در بیشتر این تعاریف دیده می شود. همانند پیشرفت های روانی، فیزیکی، اجتماعی و . . . به عنوان مثال، یادگیری شنا یا افزودن دوستان جدید به روابط اجتماعی و . . . در زندگی هر فرد یک رشد یا موفقیت محسوب می شود.

مطالعاتی طبق ایده روانشناسان صورت گرفته است که پیشرفت کودک را این گونه تعریف می کند: ” مسئله ای که در سراسر مقوله موفقیت به صورت متناوب به عنوان یک مسئله حیاتی تعریف شده است و می توانیم از این مسئله به عنوان “سختی ذهنی” یاد کنیم که می توان گفت در اثر مرور زمان اگر به صورت کامل و صحیح انجام شود مسئله” موفقیت” را شکل می دهد.

پیشرفت و تعالی را می توان به نحوی دیگر مورد بررسی قرار داد. تعالی و موفقیت به معنای تبدیل شدن به فردی است که احساس پیشرفت، سبب می شود احساس تسلط بر فنی را پیدا کند.

به طور کلی زمانی که یک فرد بتواند بر مسئله ای که تا کنون بر آن تسلط نداشته است، چیره شود به نحوی توانسته است در زندگی اش پیشرفت و موفقیت را به دست آورد.

بی شک علاوه بر این توضیحات برای دست یابی به رشد و تعالی و در نهایت رمز موفقیت در زندگی نیازمند عوامل دیگر که احتمال موفقیت را بالا ببرند نیز هست. که گاهی یک یا دو عامل و گاهی همه عوامل می بایست وجود داشته باشند تا یک فرد به موفقیت دست یابد.

توانمند سازی های شخصی

داشتن یک چشم انداز مثبت در مورد زندگی کردن، مذهبی بودن، داشتن یک شخصیت پیشگیرانه، انگیزه متعهد بودن به یادگیری، انعطاف پذیر بودن و بسیاری از این قبیل رفتارها که هر انسان با دوستان و خانواده و همکاران و اطرافیان خود انجام می دهد” توانمند سازی شخصی ” نامیده می شود.

هر فردی که در شرایطی که چالش های کافی برای توانایی هایش باشد، قرار بگیرد و روابط او با افراد اطرافش بر اساس اعتماد و دلبستگی های عاطفی باشد مورد رشد و تعالی قرار می گیرد.

البته باید در نظر داشت که دریافت های عاطفی از طرف خانواده، همکاران، کارفرمایان، نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که سبب خود مختاری و اعتماد به نفس که دو عنصر کلیدی مهم هستند، می شود.

چگونه رشد و تعالی داشته باشیم؟

هر انسان با تلاش در یک یا چند مقوله می تواند به موفقیت هایی در زندگی دست پیدا کند. اما اینکه موفقیت در یک زمینه مثلا ورزش آیا می تواند سبب موفقیت در یک رشته دیگر مثلا یادگیری شود یا خیر مورد مطالعه محققین قرار گرفته است.

رشد هر فرد بسته به میزان شکوفایی استعداد هایش در موقعیت های مختلف می باشد. در صورتی که هر انسان بتواند در موقعیت های متفاوت توانمند سازی های شخصی را پیش بگیرد، به رشد و رمز موفقیت در زندگی خود دست می یابد.

افراد موفق قبل از خواب چه کارهایی انجام می دهند

کار قبل از خواب اشتباه است

افراد موفق می دانند که زمان کار قبل از خواب نیست. آرام بودن جسم و ذهن قبل از خواب سبب داشتن یک خواب خوش شبانه می شود. زمانی که شما شب را به خوبی بخوابید صبح سر حال تر هستید و بهتر به کارهایتان رسیدگی می کنید.

پس قبل از خواب حباب شکسته حمام را عوض نکنید. بستن پیچ باز شده آشپزخانه قبل از خواب اشتباه است. بهتر است قبل از خواب مراقبه کنید یا چند فصل کتاب بخوانید.

برنامه ریزی راز موفقیت افراد موفق

بسیاری از افراد که موفقیت های بزرگ را تجربه کرده اند می گویند که همیشه برنامه ریزی دارند. قبل از اینکه بخوابید و روز را تمام کنید برای روز آینده برنامه ریزی داشته باشید. داشتن یک جدول زمانی معقول و اختصاص کارها در زمان های مناسب می تواند برنامه روز بعدی را نظم ببخشد و راز موفقیت شما باشد. به این ترتیب روز جدید را با استرس کمتری شروع خواهید کرد.

مطالعه قبل از خواب

بیل گیتس، مارک زوکر و بسیاری افراد موفق دیگر قبل از خواب کتاب می خوانند. با خواندن کتاب قبل از خواب ذهن تمرکز کافی جهت یادگیری پیدا می کند و خلاقیت به طرز شگفت آوری رشد می کند.

این راه یکی از بهترین راههای عالی جهت کتاب خواندن است.

شکرگزاری راز موفقیت این افراد است

راز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانیدراز موفقیت: رمز و راز موفقیت افراد موفق که باید بدانید

یک دفترچه یادداشت کوچک می تواند به شما یاد آوری کند که چه نعمت های خوبی در اختیار شماست

نعمت هایی که افراد مختلف در دسترس دارند کمتر به خاطرشان می آید. یک دفترچه یادداشت کوچک می تواند به شما یاد آوری کند که چه نعمت های خوبی در اختیار شماست. هر شب قبل از خواب با مرور کارهای روزانه خود می توانید بابت بسیاری از مسائل شکرگزاری کنید.

تمرکز بر روی سپاسگزاری قبل از خواب ذهن را آرام می کند و اضطراب را کاهش می دهد. این روش نگرش مثبت را درون شما تقویت می کند.

دوری از افکار پوچ راز موفقیت افراد موفق

نو آوران، هنرمندان و افراد خلاق هرگز قدرت خیالبافی خود را دست کم نمی گیرند. آنها همیشه به ذهن خود اجازه خیال پردازی های زیادی می دهند تا احتمال کشفیات را بالا ببرند. خیال پردازی کنید و از افکار منفی دوری کنید.

زمانی را که می خواهید به افکار پوچ و منفی مشغول شوید ذهنتان را درگیر یک خیال پردازی مثبت کنید.

به این صورت ذهن شما به جای خستگی، استراحت می کند.

دوری از وسایل الکترونیک

حتما شما هم می دانید که استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب بسیار مضر است. حداقل یک ساعت قبل از خواب این دستگاه ها را کنار بگذارید. موبایل، تبلت، کامپیوتر یا هر دستگاه دیجیتالی دیگر سلامت خواب شما را نابود می کند.

برای استفاده از این نوع دستگاه ها در طی روز برنامه ریزی کنید و ساعاتی قبل از خواب به طور کلی آنها را کنار بگذارید. زمانی که بتوانید خواب شبانه کامل و آرامی داشته باشید در طی روز موفق تر خواهید بود. خواب شبانه کامل می تواند انرژی کافی به جسم و ذهن شما برساند و مانند افراد موفق راز موفقیت شما هم باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چگونه افسردگی را مهار کنیم؟