بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام کلید خورد


بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در ایلام کلید خورد

ایلام - ایرنا- بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران عصر امروز چهارشنبه در مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام با حضور جمعی از مسئولان محلی آغاز بکار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در خصوص این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اعلام فراخوان این جشنواره یک هزار و 300 هنرمند جوان رده سنی 15تا 25سال کشور با ارسال اثر در این رویداد فرهنگی، هنری شرکت کردند.

عمران خودآموز افزود: این هنرمندان در مجموع پنج هزار و 800 اثر را به دبیرخانه این جشنواره ارسال که در نهایت پس از ارزیابی انجام گرفته 127هنرمند مجوز حضور برای رقابت در جشنواره بیست و ششم را گرفتند.

وی 9 رشته این جشنواره را که هنرمندان تجسمی در آن رقابت می کنند را شامل ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری نقاشی ایرانی و تذهیب عنوان کرد.

به گفته وی، هنرمندان شرکت کننده با حضور در این جشنواره به خلق و تولید آثار هنری در کارگاه های آموزشی زیر نظر اساتید طراز اول هنرهای تجسمی کشوری پرداخته و در نهایت اثر آنها انتخاب می شود.

خودآموز در خصوص میهمانان این جشنواره گفت: در این جشنواره دکتر حمید سوری منتقد حوزه هنرهای تجسمی، استاد نادعلیان هنرمند جهانی حوزه هنرهای محیطی و دیگر اساتید برجسته حوزه هنرهای تجسمی و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند.

وی گسترش و پیشبرد سطح هنری و ارتقای توان تخصصی هنرمندان جوان با رویکرد شناسایی و معرفی آنها را از اهداف برگزاری این جشنواره ملی عنوان کرد.

به گفته وی، آیین ویژه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره یکشنبه سوم شهریورماه در محل دانشگاه ایلام و با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

7171/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس