همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای دفترچه می‌گیرند +هزینه دریافت دفترچه بیمه


همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای دفترچه می‌گیرند +هزینه دریافت دفترچه بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از این پس تمام افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند، دفترچه بیمه سلامت خواهند داشت.

همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای دفترچه می‌گیرند +هزینه دریافت دفترچه بیمه

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از این پس تمام افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند بنابر تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، از یارانه دولت و از طریق ارزیابی وسع حق سرانه بیمه به سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل او تخصیص پیدا می کند.

وی افزود: آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیئت وزیران به تصویب رسید و دولت مکلف شده است تا جهت تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ‌ای اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری به نام بیمه سلامت؛ به تماس‌های تلفنی اعتماد نکنید

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می ‌شود.

وی افزود: همچنین، ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

موهبتی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس این مصوبه مکلف است، حداکثر تا یک ماه، پاسخ ارزیابی وسع را به سازمان بیمه سلامت ارائه کند و بیمه سلامت بر اساس نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید افراد را تحت پوشش قرار دهد.

انهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا