ورود ایران به فاز اقدام متقابل/ اصلی‌ترین جهاد نیروهای انقلاب، امیدآفرینی است


ورود ایران به فاز اقدام متقابل/ اصلی‌ترین جهاد نیروهای انقلاب، امیدآفرینی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصلی‌ترین جهاد را جهاد امیدآفرینی دانست.

به گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه ها در قم، ضمن تاکید بر راهبرد مقاومت فعال، اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته مسیری را طی نمود که آغاز آن سال ۹۲ بود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تازه از توقیف شناور آمریکایی

انهدام بقایای مقرهای تروریست‌ها در رزمایش سپاه

وی افزود: با طرح مذاکره، ایران در مسیری قرار گرفت که با خروج آمریکا از برجام و عدم پاسخگویی مناسب و عدم اقدام متقابل از سمت ایران؛ یک سرخوردگی در حال شکل گرفتن بود و دشمن، این طور استنباط می کرد که جمهوری اسلامی، دچار ضعف شدید شده و در مسیر بن بست است و مجبور به مذاکره مجدد با آمریکاست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن این طور محاسبه کرده بود که جمهوری اسلامی چاره ای ندارد که یا فروپاشی را بپذیرد و یا برای حفظ خود، مجدد مذاکره کند.

جوانی با اشاره به موضع مقتدرانه مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا بیان داشت: با هدایت های رهبری، نظام، تصمیم به ایستادگی و کاهش تعهدات برجامی گرفت.

وی افزود: این درحالی بود که جریان مرعوب داخلی، دوگانه جنگ یا صلح را مطرح می کرد و به بزرگ‌نمایی حضور ناوهای آمریکایی می پرداختند.
در همین اوضاع شینزو آبه، به ایران آمد و برخلاف تصور، پاسخی دریافت کرد که اقتدار نظام را به دنیا مخابره نمود.

جوانی افزود: در این شرایطِ اقدامِ معجزه‌گون زدن پهپاد گرانقیمت آمریکایی و عدم توانایی آمریکایی ها برای پاسخ متقابل، به تعبیر بسیاری از کارشناس ها، جمهوری اسلامی ایران نبرد اراده ها را برده است.

این فارغ التحصیل دکتری علوم استراتژیک از دانشگاه دفاع ملی افزود: در دنیا این تعبیر شد که قدرت جمهوری اسلامی تقویت و افزایش چشم گیری داشته است.

جوانی در ادامه بیان داشت: با زدن پهپاد فوق مدرن آمریکا، دو پیام بسیار مهم به جهان مخابره شد؛ یک اینکه جمهوری اسلامی اراده برخورد با هر تهدیدی را دارد و دوم اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار اراده، توان ضربه زدن موثر را نیز دارد.


معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: توقیف نفت‌کش انگلیسی کشور را از سطح قدرت بازدارنده به سطح قدرت اقدام متقابل رسانید.
وی افزود: نظام، اکنون ظرفیت عبور از جنگ اقتصادی را دارد.


جوانی خاطر نشان کرد: دشمن با تصویر سازی غلط از کشور و سرپوش نهادن بر توانمندیها، در پی ایجاد یأس و نومیدی در جامعه است. در حالیکه واقعیت چیز دیگری است. در این شرایط اصلی‌ترین جهاد نیروهای انقلاب، جهاد امیدآفرینی است. جهاد امیدآفرینی، باید مبتنی بر واقع گرایی باشد و لازمه امید آفرینی این است که در وهله اول خودمان امیدوار باشیم.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟