پوتین: به آزمایشات موشکی آمریکا، پاسخ متقابل خواهیم داد


پوتین: به آزمایشات موشکی آمریکا، پاسخ متقابل خواهیم داد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیان داشت که امکان پرتاب آزمایشی موشک های آمریکایی از رومانی و لهستان او را نگران می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری پایان مذاکرات با رئیس جمهور فنلاند خاطر نشان کرد:‌« آنچه که مرا نگران می کند، آزمایش موشک ها همانطور که پنتاگون اعلام کرده است ، موشکTomahawk یعنی موشک با پایگاه دریایی است. آنرا روی زمین قرار داده اند و برای پرتاب از زمین آماده کرده اند. پرتاب های این موشک ها ممکن است از پایگاه هایی که در رومانی قرار دارد و باید در آینده ای نزدیک در لهستان قرار گیرد ، انجام شود. فقط کافیست که برنامه کمی عوض شود.» پوتین افزود ، مطمئن نیست که طرف آمریکایی شرکای اروپایی را در خصوص برنامه ی آنها که در این سیستم ها قرار دارند، آگاه سازد. پوتین خاطر نشان کرد: « برای ما این بدان معناست که تهدید جدیدی ایجاد شده است که ما متعاقبا باید به آن پاسخ دهیم.»

پوتین ادامه داد: « ما در این خصوص صحبت کردیم ، من بارها در اینباره گفته ام. پریروز یک بار دیگر در این خصوص در مارسی فرانسه حرف زدیم. یکبار دیگر در اینجا در هلسینکی تکرار می کنم. روسیه موشکی مستقر نخواهد کرد و ما البته اکنون بر روی چنین سیستم هایی با برد متوسط و کوتاه کار می کنیم و البته تا زمانی که در هر منطقه ای از جهان سیستم های ضربتی تولید آمریکایی اینچنینی ظاهر نشود.»

پوتین گفت: « من با رئیس جمهور فنلاند موافق که ما بدون شک باید در این مسائل گفتگو کنیم. فعلا این گفتگو وجود ندارد. ما گام های منطبق را اکنون بر می داریم و در پاسخ به این اقدامات مقابله به مثل خواهیم کرد. ما در ابتدا این گفتگو را پیشنهاد دادیم. ما از چنین نقطه نظری حمایت می کنیم و آماده ایم که با اروپایی ها در این زمینه بحث و تبادل نظر داشته باشیم و با آمریکایی ها اما امنیت روسیه مطمئنا تضمین خواهد شد.»

پنتاگون در تاریخ ۱۹ اوت در خصوص آزمایشات موشک های بالدار غیر هسته ای با پایه زمینی خبر داد که در پیمان منع گسترش موشک های هسته ای میانبرد ممنوع بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا