پایگاه‌های بسیج مساجد، مردم‌سالاری دینی را در کشور گسترش دادند


پایگاه‌های بسیج مساجد، مردم‌سالاری دینی را در کشور گسترش دادند

حجت‌الاسلام رضایی ایجاد پایگاه‌های بسیج در مساجد را عامل گسترش مردم‌سالاری دینی در کشور دانست و گفت: این پایگاه‌ها در زمینه کارآفرینی، رونق اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت مردم بسیار موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «احسان رضایی» در نشست خبری «تشریح فعالیت های سازمان بسیج مساجد و محلات» که امشب (چهارشنبه، ۳۰ مردادماه) در مسجد مفتخر (واقع در تهران، بزرگراه شهید اندرزگو، خیابان مهرمحمدی) برگزار شد با بیان اینکه مساجد از بدو تاسیس منشا خیر و برکات برای محلات بوده اند، گفت: با خوش فکری امام خمینی (ره) پایگاه بسیج در مساجد شکل گرفت و به این صورت مردم سالاری دینی با محوریت مساجد در کشور گسترش یافت.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات افزود: مساجد در تامین امنیت محلات نقش مهمی دارند زیرا مردم به مساجد و بسیج محلات خود اعتماد دارند.

وی اضافه کرد: خانمی در یکی از مساجد شهرستان ساری کارآفرینی خود را با تولید ترشی آغاز کرد و پس از مدتی، کارخانه تاسیس کردند و امروزه تولیدات آنان از استان مازندران فراتر رفته است.

رضایی در ادامه گفت: هر جا مردم به کمکی نیاز دارند مساجد و بسیج و ائمه جماعات پیشگام دستگیری از آنان هستند.

وی در ادامه با اشاره به «روز جهانی مسجد» و تلاش دشمن برای تخریب مساجد و کشتن مسجدی ها، اظهار کرد: امروز مسجد و تفکر ناب اسلامی در دنیا شناخته شده است و همین موجب نگرانی جبهه کفر شده است.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات تاکید کرد: مدل ما در بسیج، خودجوش است زیرا هر مسجدی دارای عقول کامله است. قرار نیست پیکره بسیج و مسجد از یک فکر مرکزی تاثیر بگیرد.

وی اضافه کرد: پایگاه های بسیج منشا تولیدات داخلی و کارآفرینی زیادی در کشور شده اند. برای نمونه اهالی مسجدی در یکی از روستاهای ایلام با اجرای طرحی در زمینه کشاورزی به خودکفایی و پیشرفت های بسیاری رسیده اند.

رضایی خاطرنشان کرد: پایگاه های بسیج مساجد در زمینه کمک به کارآفرینی، رونق اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت مردم بسیار موفق بوده اند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران