الحشد الشعبی آمریکا را مسئول حملات اخیر به مراکز خود دانست


الحشد الشعبی آمریکا را مسئول حملات اخیر به مراکز خود دانست
معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آمریکا را مسوول حملات اخیر به پایگاه ها و انبارهای مهمات خود دانست.

به گزارش ایرنا، ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که اطلاعات دقیقی در اختیار این سازمان است که نشان می دهد حملات اخیر به چند مرکز و انبار مهمات الحشد الشعبی کار آمریکایی ها بوده است.

وی تاکید کرد: هواپیمایی آمریکایی اخیرا بجای آن که به تعقیب داعش بپردازند اقدام به تجسس از مراکز ما کرده اند.

المهندس گفت: دشمنان عراق در حال طراحی برای زدن نیروهای الحشد الشعبی به روش های مختلف هستند.

معاون الحشد الشعبی افزود: آمریکا که به اذعان ترامپ در آوردن گروههای تروریستی به عراق و منطقه سهیم بود، با شیوه های گوناگون در پی نقض حاکمیت عراق و زدن الحشد است.

المهندس تصریح کرد: طرح زدن الحشد الشعبی از گذشته گاهی به صورت تخریب شخصیت های جهادی و ملی گرا از طیف های مختلف جامعه عراق از طریق موج های تخریب رسانه ای، گنجاندن نام هایشان در لیست تروریسم از سوی وزارت بدنام خزانه داری آمریکا و گاهی نیز از طریق هدف قرار دادن مقرهای الحشد در مناطق مختلف و بدست مزدوران و یا در عملیات های ویژه با هواپیماهای پیشرفته انجام شده است.

معاون الحشد الشعبی عراق گفت: اطلاعات دقیق و تایید شده ای در دست داریم که نشان می دهد آمریکایی در سالجاری چهار پهپاد اسراییلی را از طریق آذربایجان وارد عراق کرده اند تا در کنار نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور اقدام به عملیات حملات هوایی به مراکز نظامی عراق کنند.

وی در عین حال تاکید کرد که الحشد الشعبی، اطلاعات، نقشه ها و فیلم های مستندی از انواع مختلف هواپیماهای آمریکا در عراق و زمان تیک آف و فرود آنان و تعداد ساعاتی که در آسمان عراق پرواز کرده اند، در اختیار دارد.

المهندس گفت که آمریکایی ها اخیرا بجای آن که به تعقیب داعش بپردازند (ماموریت اسمی ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا) اقدام به تجسس و پروازهای شناسایی و جمع آوری اطلاعات از مقرهای الحشد الشعبی و انبارهای مهمات و سلاح های آن کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر