ترمیم محور ملایر _ توره نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است


ترمیم محور ملایر _ توره نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است

مصطفی پناهنده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طول این مسیر ۴۵ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن به طور کامل نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی با بیان اینکه ترمیم این محور و کندن ۱۵ کیلومتر و آسفالت مجدد اعتبار بالایی نیاز دارد، از پیگیری های نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه این شهرستان برای ترمیم این محور تقدیر کرد و افزود: به محض تامین اعتبار مورد نیاز، ترمیم و روکش آسفالت این محور از اولویت های ما است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با بیان اینکه آسفالت این مسیر در محدوده روستای جوراب به علت خرابی های زیاد در دست اقدام است بیان کرد: افزایش ایمنی در محورهای ارتباطی استان با استفاده از فناوری های نوین، نصب دوربین های ثبت تخلف و سیستم های توزین در حال حرکت یکی از اولویت های مهم است.

پناهنده با اشاره به نصب سیستم توزین در حال حرکت در محور ملایر _ جوکار گفت: بیشترین عامل تصادف در جاده های استان واژگونی به علت سرعت غیر مجاز است که این روند باید برای حفظ راه ها به عنوان یکی از سرمایه های ملی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ و نگهداری راه های استان هزینه می شود ادامه داد: با توجه به اینکه تردد ماشین آلات با بار فوق سنگین یا بارهای خارج از ظرفیت خودرو به راه های استان آسیب می زند، نصب سیستم توزین در حال حرکت یا ITS نقش مهمی در حفظ و نگهداری راه های استان دارد که در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل استان را از دیگر اولویت ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با عبور از شرایط تحریم ها و موانع موجود بتوانیم نوسازی ناوگان را انجام دهیم.

پناهنده نقش خبرنگاران را در نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی مهم برشمرد و گفت: نوع فعالیت ما به گونه ای است که در لحظه با مردم در ارتباط هستیم و به صورت لحظه ای در زندگی مردم تاثیرگذار است.

وی ضمن تقدیر از تعامل مثبت خبرنگاران با مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهرستان اظهار داشت: خبرنگاران تنها قشری هستند که می توانند این فعالیت ها را به درستی به تصویر بکشند.

ترمیم محور ملایر _ توره نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است

بهره برداری از ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در ملایر
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر نیز با اشاره به در دست اجرا بودن ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این شهرستان گفت: در حال حاضر هشت مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای اصلی این شهرستان فعال است و به زودی چهار مجتمع از ۶ مجتمع در حال احداث به بهره برداری می رسد.

سیداسماعیل صفوی زاده مجتمع خدماتی _ رفاهی ایران زمین با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد با محوریت سی ان جی و اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال، مجتمع خدماتی_ رفاهی طلوع حسین آباد شاملو با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، مجتمع خدماتی_ رفاهی اسلامشهر آق گل با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع رهسپاریان در محور آورزمان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال را از جمله چهار مجتمع آماده بهره برداری عنوان کرد.

وی ادامه داد: افزون بر این ۲ مجتمع خدماتی _ رفاهی بین راهی نیز در ابتدای محور ملایر _ اراک و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اولیه و مجتمع روبروی بهشت هاجر ملایر هر ۲ با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجرا است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر ترمیم محور ملایر_ توره را یکی از اولویت ها برشمرد و در این باره توضیح داد: قرارداد ۲۰ میلیارد ریالی برای آسفالت این محور بسته ایم که تاکنون روکش ۱۳ هزار و ۷۱۳ مترمربع این مسیر از ابتدای حوزه انجام شده است.

صفوی زاده اجرای ۳۵۰ متر لوله برای پل های لوله ای در چهار روستا، نصب ۵۲ عدد باکس برای پل های باکسی برخی روستاها، دیوار چینی پل روستای عشاق بابارود بر اثر سیلاب با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و احداث پل روستای هزار جریب با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات از ابتدای امسال تاکنون برشمرد.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۹۹۰ تن آسفالت در محورهای اصلی و فرعی ملایر به صورت امانی ریخته شد افزود: با توجه به تکمیل روشنایی برخی محورهای اصلی، ۷۰۰ میلیون ریال برای روشنایی محور آورزمان هزینه شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر اظهار داشت: در مدت یاد شده هندریل پل زنگنه سفلی با یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال نصب و ۳۸۰ میلیون ریال برای نصب پل روستای گنحاب هزینه شد.

صفوی زاده با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال برای بازسازی پل های ملایر در مدت چهار ماهه امسال قرارداد بستیم ادامه داد: افزون بر این ۲۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال نیز برای روکش آسفالت ۱۳ روستای این شهرستان قرارداد بسته ایم.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ هزار و ۳۷۸ مترمربع خط کشی در محورهای ارتباطی این شهرستان انجام و ۵۷ شاخه گاردریل و پایه گاردریل در جاده های ملایر نصب شد.

صفوی زاده بیان کرد: در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی، نصب باسکول توزین در حال حرکت در پاسگاه پلیس راه جوکار با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که به زودی افتتاح می شود.
شهرستان ملایر دارای ۹۶۱ کیلومتر راه است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان