نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند گشایش یافت


نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند گشایش یافت

بیرجند - ایرنا - نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با حضور جمعی از مسئولان در بیرجند مرکز خراسان جنوبی گشایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عصر چهاشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود گفت: منویات مقام معظم رهبری در تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی هنوز به طور کامل محقق نشده است.

محمدعلی واقعی افزود: بسیاری از نوشت افزارهایی که با نام ایرانی در این نمایشگاه وجود دارد، ۱۰۰ درصد ایرانی نیست و متاسفانه با توجه به اینکه در بخش‌های مختلف علمی همچون موشکی در جهان حرفی برای گفتن داریم اما در تولید اقلام ابتدایی کم‌کاری شده‌ است.

وی گفت: امروز چشم امید رهبری به جوانان است و جوانان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خودباوری را باید سرلوحه کار خویش قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: جوانان از ابتدای انقلاب در هر کاری که وارد شدند فعل خواستن را به توانستن تبدیل کردند و این مهم در جنگ و سازندگی و دوران تحریم امروز کاملا نمایان است.

وی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمن باید جلوی انحصاری بودن برخی اقلام را گرفت که مطمئنا اگر بخواهیم مانند بخش‌های علمی دیگر در این بخش هم خواهیم درخشید.

واقعی با بیان اینکه در بخش‌هایی هم عکس آن عمل کرده‌ایم افزود: برخی اوقات کالاهایی با کیفیت مرغوب در بازار یافت می‌شود که ۱۰۰ درصد ایرانی است اما برای جذب مشتری با مارک‌های خارجی به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار به سر می‌برد و در این وضعیت اشتغال ایجاد نمی‌شود مگر با تولید موفق و حمایت از تولید داخلی که اگر به فرهنگ تبدیل شود، همه به این خودباوری خواهیم رسید.

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی بیرجند از امروز ۳۰ مرداد تا پنجم شهریور ماه با ۱۳ غرفه در خیابان طالقانی ۹ کار ودانش امام خمینی (ره) برپاست.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو