به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شبکه العالم در سری مستندهای«حکایات مدینه» به معرفی شهرهای زیبای سوریه از حیث تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، سیاست وجاذبه های گردشگری می پردازد. در برنامه امشب نیز دوربین العالم به شهر تاریخی و زیبای صافیتا در سوریه رفته و اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبان می دهد.

در این برنامه اشاره می شود که شهر صافیتا در 35 کیلومتری شمال طرطوس و در ارتفاع 380 متری سطح دریا واقع شده است. محیط شهر با درختان سرسبز و پرمیوه پوشیده شده و دارای آثار تاریخی و قدیمی است.

همچنین بدان توجه داده می شود که برج تاریخی صافیتا از جمله آثار باستانی این شهر است که ارتفاع آن به 28 متر می رسد و به دوره رم برمی‌گردد . کوچه ها و پیاده روهای این شهر با سنگ های سیاه تاریخی سنگفرش شده و دارای طبیعت کوهستانی است.

کفرون نیز نام منطقه ای است که شش روستا را دربرمی گیرد و اطراف شهر صافیتا را احاطه کرده است و مقصد گردشگری بسیاری از کسانی است که به این منطقه می آیند و تصاویر بدیع و زیبایی از آن در طول برنامه پخش می شود که چشم نواز است .

همچنین در حومه شهر صافیتا غاری وجود دارد که گردشگران زیادی برای دیدن این غار به آنجا می روند و تصاویر آن بر جدابیت این مستند افزوده است.

مستند «حکایات مدینه» امشب 30 مرداد ساعت 21 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.