به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین امیری‌خامکانی در این خصوص اظهار داشت: گرچه مدارس کپری در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نداریم ولی خیلی کار داریم تا نیاز فضا‌های آموزشی از نظر ایمنی به‌خصوص در دو شهرستان زلزله‌خیز زرند و کوهبنان تامین شود.

وی با بیان اینکه بازسازی و مقاوم‌سازی فضا‌های موجود و نیز استاندارد سازی تجهیزات به‌خصوص لوازم گرمایشی درمدارس استان کرمان امری الزامی است که باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشت افزود: مدارس شمال استان همراه با جنوب استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

امیری‌خامکانی تصریح کرد: در شهرستان زرند تقریبا ۲۵ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از ٢٢٧ ساختمان با حدود یک هزار و ۱۰۰ کلاس و اتاق برای تحصیل استفاده می‌کنند که کل فضا‌های آموزشی، پرورشی، خوابگاهی و ورزشی این شهرستان است.

وی گفت: بیش از ۵٠ یا ۶٠ درصد این فضا‌ها نیاز به مقاوم‌سازی یا بازسازی دارند، البته در زلزله سال ٨٣ شهرستان زرند تعدادی از این مدارس بازسازی و نوسازی شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در این حوزه و با انتقاد از کندی عملیات اجرای این پروژه‌ها افزود: ١٠ یا ١۵ پروژه در حال اجرا ناتمام در این دو شهرستان وجود دارد که باید مسئولین آموزش و پرورش به همراه اداره نوسازی مدارس در این راستا برنامه ریزی عملیاتی و جدی تری را داشته باشند تا این پروژه‌ها زودتر به مرحله بهره برداری برسند.