هدف اصلی، تربیت دانشجوی مهارت‌محور است


هدف اصلی، تربیت دانشجوی مهارت‌محور است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: دانشجوی متخصص، باید به صورت خویش‌فرما کارآفرین باشد .

به گزارش ایسنا، حسن طغرانگار پیش از ظهر امروز در نشست خبری در رابطه با حوزه آموزش دانشگاه علمی و کاربردی، با اشاره به تحولات رخ داده در دانشگاه علمی کاربردی و تغییر رویه، اظهارکرد: از سال گذشته با تحولاتی مواجه شدیم به‌طوری‌که براساس مصوبه ابلاغی بخش‌های دولتی از حوزه آموزش خارج شده و همین موضوع برخی واحدها را در استان درگیر کرد و تعدادی از مراکز زیرمجموعه بخش‌های دولتی، تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ عددی ظرفیت و تعداد مراکز دانشگاه علمی‌کاربردی کاهش یافته است، افزود: در پی این اتفاق جهاددانشگاهی و خانه کارگر به عنوان مراکز معین دانشگاه علمی کاربردی در استان معرفی شدند و براساس این تصمیم امور دانشگاه‌های تعطیل شده در این مراکز انجام می‌شود .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان همچنین به موضوع توجه دانشگاه علمی‌کاربردی در ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده به دانشجویان و آموزش این افراد اشاره کرد و یادآورشد: دغدغه مسئولان این دانشگاه در رابطه ارتقاء کیفیت آموزش است تا دانشجوی مهارت‌محور تربیت کند؛ چراکه معتقدیم دانشجو باید مهارت لازم را در حوزه تخصصی خود داشته باشد و همه تلاش خود را در استان به کار بسته‌ایم تا در این بخش موفق عمل کنیم.

طغرانگار به موضوع جذب مدرس در این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: از سال گذشته دانشگاه علمی‌کاربردی سیاستی را در رابطه با بازنگری پرونده همه مدرسان در جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه آغاز کرده است. در این رابطه پرونده‌ها بازنگری و تکمیل و همه افراد از لحاظ علمی مصاحبه شدند. به طور کلی 900 نفر مشمول این بازنگری قرار گرفته‌اند که در همین رابطه شاهد ریزش حدود 25 درصد متقاضیان بودیم و 75 درصد مدرسین شایسته انتخاب شدند .

این مسئول همچنین در رابطه با فعالیت این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری، اظهارکرد: در دانشگاه علمی‌کاربردی آموزش مبتنی بر به کاربینی و کارورزی است. در این دانشگاه وقتی دانشجو چند واحد نظری را می‌گذارند باید یک محیط کاری وجود داشته باشد و با محیط کار واقعی آشنا شده تا یک مدرس سرپرست تایید کند و در مرحله بعد وارد کارورزی 1 و 2 می‌شود که نشان دهد مهارت لازم برای کار مورد نظر را دارد. اکنون دانشگاه علمی‌کاربردی به هیچ مرکزی مجوز کار نمی‌هد مگر اینکه محیط کار داشته باشد و هر مرکزی که توانایی حفظ و به‌روزرسانی محیط کار خود را نداشته باشد دانشگاه از ارائه رشته‌های جدید به این مراکز خودداری می‌کند .

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان ادامه داد: دانشجو باید علم و مهارت کافی را داشته باشد و دانشجویان متخصص نیز خود باید به صورت خویش‌فرما کارآفرین شوند که در این راستا توافق‌نامه‌ای با اداره‌کل ورزش و جوانان منعقد شده است. طبقه اول دانشگاه علمی‌کاربردی نیز به خانه کسب و کار تبدیل شده است.

طغرانگار با ابراز تاسف از اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی دانشگاه مظلومی است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در توسعه دانشگاه علمی‌کاربردی در استان استفاده کرد در این راستا برای بهبود شرایط مراکز تجمیع می‌شوند که این امر سبب ارتباط ارگانیک بین مراکز می‌شود؛ به این معنا که دانشگاه تحولی را آغاز کرده که رشته‌ها در غالب خوشه فعالیت کنند. معتقدیم نیازسنجی باید واقعی باشد و مراکز علمی‌کاربردی نیز مکمل یکدیگر شوند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا