مسجد، بهترین مکانی که می تواند انسان را به اوج برساند


مسجد، بهترین مکانی که می تواند انسان را به اوج برساند

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد، بهترین مکانی که می تواند انسان را به اوج برساند، گفت: خانه های خدا امن ترین مکان برای گذراندن فعالیت های اوقات فراغت است و خانواده ها با خیال راحت می توانند فرزندن خود را در کلاس های مساجد ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی» امروز (چهارشنبه 30 مرداد) همزمان با روز جهانی مسجد در برنامه «نگاه روز» صدا و سیمای مرکز فارس گفت: 21 آگوست، مصادف با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که به این مناسبت برنامه های گرامیداشت توسط متولیان مسجد و فعالان فرهنگی و نهاد های مذهبی مرتبط برگزار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس با تاکید بر اینکه مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان بوده و از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: مساجد بر اینکه جایگاه ارتباط انسان با پروردگار و عبادت است، از صدر اسلام به عنوان مرکز تصمیم گیری ‌های مهم اجتماعی و سیاسی است و امروز نیاز است که کارکرد های مسجد احیا شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احیای کارکرد های واقعی مسجد، «مسجد طراز اسلامی» را محقق می کند، خاطرنشان کرد: مسجد طراز اسلامی، مسجدی است که همه امور در آن رفع می شود و 2 شاخصه مهم حضور روحانی فعال، به روز و آشنا به مسائل جامعه و همچنین تناسب فکری و وحدت بین ارکان مسجد از جمله ویژگی های آن است.

وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت رو جهانی مسجد، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه هایی را برای عموم مردم و نمازگزاران اجرا می کنند که به مناسبت روز جهانی مسجد نیز سخنرانی ائمه جماعات و تبیین نامگذاری این روز، تجلیل از فعالان و ارکان مسجد و برنامه های بزرگداشت برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد، بهترین مکانی که می تواند انسان را به اوج برساند، گفت: خانه های خدا امن ترین مکان برای گذراندن فعالیت های اوقات فراغت است و خانواده ها با خیال راحت می توانند فرزندن خود را در کلاس های مساجد ثبت نام کنند که در این راستا بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان فارس پذیرای ودکان، نوجوانان و جوانان است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس