خراسان رضوی در طرح های گاز رسانی کشور پیشتاز است


خراسان رضوی در طرح های گاز رسانی کشور پیشتاز است

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد، افزود: گازرسانی شهری و روستایی انجام شده طی چند سال گذشته در این استان سند افتخار نظام اسلامی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون بخش قابل توجهی از گازرسانی روستایی در خراسان رضوی در قالب بند "ق" یا ماده ۱۲ به اتمام رسیده یا در حال انجام است و ضریب برخورداری خانوار نیز به شدت در حال ارتقا می باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای بسیار خوبی در مشهد و کلات انجام شده که قابل تقدیر است و درخواست توسعه گازرسانی و اجرای طرح های بیشتر برای بهره مندی حداکثری مردم از نعمت گاز را نیز داریم.
وی روند توسعه گازرسانی در روستاهای حوزه مشهد و کلات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون چندین طرح در روستاهای کنه بیست و درزاب مشهد و همچنین شهرستان کلات توسط پیمانکاران در حال انجام است.
وی اظهار داشت: براساس دستور وزیر نفت، واحدهایی که در حریم ۲۰ متری خط لوله گاز ساخته شده اند باید با تغییر کلاس یا تقلیل فشار شبکه از انشعاب گاز برخوردار شوند.
حجت الاسلام حسین زاده بحرینی گفت: هم اکنون مراحل طراحی و خرید لوله برای گازرسانی به منازل مستقر در حریم خط لوله انجام شده و این طرح ها به زودی آغاز خواهند شد.
وی اقدامات و فعالیت های شرکت گاز خراسان رضوی را جهادی و قابل تقدیر دانست و افزود: براساس وعده مدیران شرکت گاز این استان تا پایان مهر ماه امسال به تمام درخواست های ثبت شده متقاضیان مستقر در حریم خط لوله گاز رسیدگی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی این استان، ۸۸ درصد است که با اتمام طرح های در حال اجرا به بیش از ۹۷ درصد ارتقا خواهد یافت.
سیدحمید فانی افزود: هم اکنون از مجموع دو هزار و ۶۶۸ روستای واجد شرایط بهره‌مندی از نعمت گاز در خراسان رضوی،۲۴۶۱ روستا گازرسانی شده یا عملیات گازرسانی آنها در حال اجراست.
وی با بیان اینکه پوشش گازرسانی شهری و روستایی خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار داشت: این استان پس از تهران بزرگ، بیشترین حجم تعداد مشترکین گاز کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: تلاش می کنیم در سایه تعامل و همراهی مسئولان استانی و کشوری و با بهره گیری از نیروهای متعهد، متخصص و با ایمان، زمینه بهره مندی روزافزون مردم از گازطبیعی را فراهم کنیم.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار مشترک به ترتیب رتبه های نخست و دوم شبکه گذاری و تعداد مشترکان گاز کشور را دارد.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان