ادای احترام به بوعلی سینا با حضور وزیر علوم


ادای احترام به بوعلی سینا با حضور وزیر علوم

دارائی با اعلام برگزاری آئین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا گفت: این مراسم با حضور وزیر علوم در آرامگاه این حکیم عالیقدر برگزار و در حاشیه آن برنامه‌هایی همچون سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی انجام می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه اندیشه: آیین ادای احترام به شیخ‌الرئیس، ابوعلی‌سینا، شامگاه پنجشنبه، ۳۱ مرداد در آرامگاه این حکیم عالیقدر برگزار می‌شود.

در این آیین باشکوه که همه ساله به مناسبت بزرگداشت حجت‌الحق، ابن‌سینا برپا می‌شود، مقامات ملی و استانی، پزشکان، اساتید و صاحب‌نظران، اصحاب رسانه، مدیران کل استانی و صنوف مختلف حضور دارند.

«توکل دارایی» در این‌باره گفت: آیین ادای احترام به مقام شامخ ابن‌سینای بزرگ، امسال با شکوه و جلال شایسته در شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ مرداد، از ساعت۲۱ تا ۲۳در آرامگاه این حکیم جهانی برگزار می‌شود.



رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا در تشریح جزئیات برگزاری این آیین افزود: ستاد هماهنگی استانی برای برپایی این آیین تشکیل شده است که در آن استانداری، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، دانشگاه بوعلی‌سینا، بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صداوسیمای مرکز همدان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و فرمانداری همدان عضویت دارند.


برنامه‌های اجرایی این آیین با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و با حضور پر رنگ پزشکان به مناسبت روز پزشک اجرا می شود.


رئیس روابط عمومی بنیاد بوعلی‌سینا اضافه کرد: در این آیین سه میهمان ملی، «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «حسن بلخاری»، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و «حجت‌الله ایوبی»، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران حضور دارند و سخنرانی می کنند.

وی تاکید کرد: همچنین «شاهرخی» استاندار همدان، حجت‌الاسلام «شعبانی»، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان، «حیدری‌مقدم»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا، آیت‌الله «طه‌محمدی،» رئیس بنیاد بوعلی‌سینا درباره عظمت علمی شیخ‌الرئیس و تکریم میراث آن حکیم سخن می گویند.


دارائی درباره سایر برنامه‌های این آیین توضیح داد: در این آیین از نمونه نیم‌تنه ابن‌سینای بزرگ که توسط بنیاد بوعلی‌سینا و برای نصب در خیابان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی داخلی و خارجی طراحی و تهیه شده است، پرده‌برداری می‌شود.


همچنین آیین سوگند فارغ‌التحصیلان پزشکی در کنار آرامگاه بوعلی‌سینا همچون سال های گذشته انجام می‌شود.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا برگزاری بزرگداشت ابن‌سینا که در شهر همدان به روز و هفته همدان تبدیل شده است را زمینه‌ساز معرفی هرچه بیشتر خدمات علمی و میراث ماندگار بوعلی‌سینا ذکر کرد و گفت: نسل جوان ما بیش از هر زمان دیگر به شناخت بزرگان و مفاخر ملی و دینی خویش نیازمند است و دانشمند پر آوازه و حکیم جهانی ایران، ابن‌سینای بزرگ نمونه بزرگی از داشته‌های پرافتخار تمدن ایرانی و اسلامی است؛ که بایستی آثار و اندیشه‌های او بیش از گذشته مورد توجه محافل علمی و پژوهشی قرار گیرد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی