هیچگونه کمبود دارویی در مکه و مدینه نداریم


هیچگونه کمبود دارویی در مکه و مدینه نداریم

حلی‌ساز با بیان‌اینکه هیچ کمبود دارویی در مراکز درمانی و مطب‌ها برای خدمت‌رسانی به حجاج نداریم، گفت: در پی افزایش مصرف سرم و شربت‌های تنفسی نسبت به پیش بینی‌ها، دوباره نسبت به خرید این اقلام اقدام کردیم.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «محمدتقی حلی‌ساز» با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در حوزه دارویی نداریم، اظهار کرد: سیاست ما بر تامین نیازهای دارویی حجاج بوده و مشکل و کمبودی هم تا کنون نداشته ایم، ضمن آنکه امسال روند خدمت رسانی و درمان بسیار بهتر بوده و شکایت ها به حداقل رسیده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به طرح برخی مباحث نسبت به کمبود دارو، تصریح کرد: یکی از بزرگترین اعتراضات زائران ما در سال گذشته مربوط به این موضوع بود اما امسال از همان روز اول بر تامین داروی مورد نیاز اصرار داشتیم که در این راستا دارو به میزان کافی از کشور به عربستان منتقل کردیم و اگر موردی هم کمبود باشد از همین جا تامین کرده و می کنیم و هیچ مشکلی در این حوزه نداشته و نداریم .

وی تاکید کرد: از ابتدای ایام حج تا کنون 258 هزار و 261 مورد ویزیت در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه انجام شده است. ضمن آنکه 32 هزار و 992 نفر از زائران هم ویزیت تخصصی شده اند.

حلی ساز اضافه کرد: در این میان علی رغم خروج حدود 21 درصد حجاج از مکه هم اکنون آمار مراجعات به مراکز درمانی و مطب ها طی روزهای اخیر افزایش یافته، چنان که روز گذشته بیش از 200 مورد به اورژانس مراجعه داشتند که عموما هم ناشی از مشکل تنفسی در پی سن بالای حجاج و عدم رعایت مباحث بهداشتی و افزایش سرماخوردگی ها است.

رئیس هیات پزشکی حج و زیارت در مکه اضافه کرد: همچنین از ابتدای حج تا کنون یک هزار و 576 نفر در بیمارستان مرکز پزشکی ما بستری شده اند و در روز گذشته هم 25 نفر از حجاج با علل محتلف در بیمارستان مرکز پزشکی حج و 3 نفر در بیمارستان سعودی بستری شده اند.

وی ادامه داد : آمار بیماران بستری در بیمارستان ما در مکه 43 نفر است که تحت درمان های مربوطه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در هفته گذشته خوشبختانه موردی از فوتی نداشته ایم، گفت: آمار زائران فوتی ما همان 13 نفری است که عموماً به علت بیماری های قلبی جان باخته اند.

حلی ساز خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامی که برای انتقال بیماران و افراد دارای شرایط خاص با نخستین پرواز صورت گرفت در این زمینه موثر بود، در مرحله نخست 37 بیمار به کشور بازگشتند و هم اکنون هشت بیمار حاد تنفسی داریم که انتقال آنها با شرایط عادی و با پرواز ممکن نیست و در حال تهیه امکانات تنفسی و مربوطه برای انتقال آنها هستیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر