پویش ایران زمین هشت مدرسه در استان کرمانشاه می سازد


پویش ایران زمین هشت مدرسه در استان کرمانشاه می سازد

قصرشیرین- ایرنا- مدیر پویش ایران زمین گفت: این پویش در استان کرمانشاه ساخت هشت واحد آموزشی را در دستور کار دارد که چهار باب آن قبلا به بهره برداری رسیده و چهار واحد آموزشی دیگر نیز تا شهریور ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پدرام سلطانی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای بی بیانی سرپل ذهاب افزود:این پویش در مرحله اول یکصد واحد آموزشی را در ۱۹ استان مختلف با نام ایران من ساخته است

وی اظهار داشت: توسعه آموزشی زیرساخت و لازمه توسعه اقتصادی کشور است.

مدیر پویش ایران زمین گفت: این پویش توسط بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی تشکیل شده و به دنبال توسعه اقتصادی کشور با نگاه به توسعه زیرساخت های آموزشی جامعه است.

ساخت ۹ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط موسسه خیریه «مهر گیتی»

مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی از ساخت ۹ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط این موسسه خیریه خبرداد.

زهرا گیتی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه بازسازی شده روستای بی بیانی به همت پویش ایران زمین و موسسه خیریه مهر گیتی افزود: موسسه مهر گیتی یک موسسه خیریه مردم نهاد است که کارهای فرهنگی و ساخت مدارس را در سطح کشور انجام می دهد.

وی اظهار داشت: موسسه مردم نهادمهر گیتی در ۲۲ استان کشور ۳۴۰ مدرسه را ساخته و یا درحال ساخت است تا در اختیار تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار گیرد.

مدیر موسسه خیریه مهر گیتی تصریح کرد: ساخت پل بر روی رودخانه بختیاری، ارسال کتاب و تجهیزات کمک آموزشی و بورسیه دانش آموزان از دیگر اقدام های خیرخواهانه این موسسه است.

گیتی نژاد ادامه داد: این موسسه خیریه بعد از وقوع زلزله آبان ماه سال ۹۶ در سرپل ذهاب تعهدساخت ۹ واحد آموزشی را در مناطق زلزله زده برعهده گرفت که تا امروز تعداد ۶ واحد آموزشی افتتاح و سه واحد آموزشی دیگر تا مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

/۷۳۹۹/۳۰۱۲/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل