به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛گواری ظهر روز چهارشنبه در مجمع هیئت ورزش های همگانی لرستان با تاکید براینکه توسعه ورزش های همگانی در هر استان نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های موجود است ،اظهار کرد: فلسفه هیئت همگانی استفاده از ظرفیت های مختلف است و برای توسعه ورزش های همگانی می توان از ظرفیت دستگاه هایی مانند شهرداری ها وآموزش وپرورش کمک گرفت .

او با بیان اینکه منابع مالی مهم است ولی منابع انسانی دلسوز و متفکر نقش پررنگ تری در توسعه ورزش های همگانی دارد ،افزود: متاسفانه بسیاری از هیئت های همگانی قائم به فرد شده اند به شکلی که رییس هیئت انتخاب می شود ولی بسیاری از کمیته هافقط به صورت اسم وجوددارندو از ظرفیت آنها استفاده نمی شود و این یکی از مورادی است که می تواند به هیئت همگانی آسیب بزند.

گواری با بیان اینکه خوشبختانه از چند سال اخیر مردم ایران به ورزش همگانی توجه نشان می دهند ،یادآورشد: باید موانع عدم ورزش کردن مردم رابا توجه نشان دادن به ورزش همگانی برطرف کرد .

نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه با مطرح کردن بحث هایی مثل پیشگیری وکاهش هزینه درمان وایجاد انرژی مثبت باید برای مردم اهمیت ورزش کردن را جا انداخت ،گفت: با ابتدایی ترین کارها می توان بسیاری از ورزش های آسان وارزان را در جهت توسعه ورزش همگانی بین مردم ترویج کرد .