قلعه داراب خان دشتی


قلعه داراب خان دشتی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان دشتی، روستای شنبه واقع شده است. قلعه داراب خان در تاریخ 9 اردیبهشت 1382 با شمارهٔ ثبت 8401 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این قلعه توسط باقر خان برادر محمد خان پایه گذاری شده ودر دوره محمد حسن […] نوشته قلعه داراب خان دشتی اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی...

قلعه داراب خان دشتی مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان دشتی، روستای شنبه واقع شده است. قلعه داراب خان در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۴۰۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این قلعه توسط باقر خان برادر محمد خان پایه گذاری شده ودر دوره محمد حسن خان به اتمام رسید وپس از آن به شاه منصور خان و سپس به داراب خان و در نهایت به سهراب خان رسید. این قلعه شامل بنای عظیمی است که بعد از قلعه محمد خان دشتی از بزرگترین وزیبا ترین قلعه های منطقه دشتی به شمار می رود .
شهرستان دشتی در زمینه آثار تاریخی و میراث فرهنگی از شهرستان‌های غنی استان بوشهر است و در زمان حاضر ۲۰ اثر شهرستان از جمله نیایشگاه مند، عمارت شیرینه، قلعه محمد خان خورموج، قلعه دختر لاور ساحلی، امامزاداه میر ارم خورموج، قلعه داراب خان شنبه، مسجد و حسینیه روستای درازی و مسجد جامع کاکی، ثبت ملی شده است.این شهرستان در زمینه میراث فرهنگی، آثار تاریخی و باستانی از مناطق برتر استان بوشهر است.دشتی در زمینه گردشگری طبیعی و زیارتی و صنایع دستی نیز منحصر به فرد است و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری است.هنر صنعت عبا بافی این شهرستان از مهمترین و بی نظیر ترین هنرها و صنایع دستی است که به دلیل کیفیت بالای عبای دشتی دارای بازار بسیار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس و استان‌های کشور است.شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.مرکز شهرستان دشتی شهر خورموج می باشد .

قلعه داراب خان دشتی

منابع:خبرگزاری جمهوری اسلامی-شبکه اطلاع رسانی دانا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان