بازگشت قطعی ماتریکس با ستاره‌های سه‌گانه 1.6 میلیارد دلاری


بازگشت قطعی ماتریکس با ستاره‌های سه‌گانه 1.6 میلیارد دلاری

همشهری آنلاین: چهارمین فیلم از مجموعه «ماتریکس» با حضور لانا واچووسکی روی صندلی کارگردانی و بازی کیانو ریوز و کری-آن ماس تولید می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، مهم‌ترین دگرگونی در ترکیب گروه تولید یکی از موفق‌ترین سه‌گانه‌های تاریخ سینما تغییر جنسیت کارگردان آن است؛ لری واچووسکی که «ماتریکس» را با همکاری برادرش اندی ساخته بود، حالا لانا واچووسکی است و در فیلم چهارم خواهرش لیلی را کنار خود نمی‌بیند.

فیلمنامه «ماتریکس ۴» را لانا همراه الکساندر همن و دیوید میچل، نویسندگان داستان‌های علمی خیالی به رشته تحریر درآورده‌اند. شایعه تولید فیلم چهارم این مجموعه ۱.۶ میلیارد دلاری از دو سال پیش سر زبان‌ها افتاد و گفته می‌شد مایکل ب. جردن قرار است در نقش اصلی جایگرین ریوز شود اما حالا در ۲۰ سالگی «ماتریکس» آن شایعه رنگ واقعیت گرفته است. فیلم اول در کمال شگفتی ۴۶۰ میلیون دلار در دنیا فروخت و دو دنباله داشت.

«ماتریکس» در ۱۹۹۹ به نمایش درآمد و قسمت‌های دوم و سوم با نام‌های «ماتریکس: بارگذاری دوباره» و «انقلاب‌های ماتریکس» سال ۲۰۰۳ روی پرده رفتند. پس از آن واچووسکی‌ها چند شکست تجاری در کارنامه ثبت کردند و سریال علمی خیالی آنها «حسی» فقط دو فصل در شبکه نتفلیکس ادامه یافت.

ریوز ۵۴ ساله تابستان امسال با «جان ویک : بخش ۳ – پارابلوم» یک موفقیت تجاری تجربه کرد و فیلم در گیشه جهانی ۳۲۰ میلیون دلار فروخت. او در آینده نزدیک با دنباله «بیل و تد» به سینماها بازمی‌گردد و از ۲۰۲۰ درگیر بازی در «ماتریکس ۴» می‌شود. ماس ۵۲ ساله سال ۲۰۱۷ «بای بای من» را روی پرده داشت.

کد خبر 452320

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام