فروش نوشت‌افزار در واحدهای فاقد مجوز ممنوع است


فروش نوشت‌افزار در واحدهای فاقد مجوز ممنوع است

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف مهاباد گفت: فروش هرگونه نوشت‌افزار و کتب درسی در واحدهای بدون مجوز و پروانه کسب ممنوع است.

هاشم لاجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجاره دادن مقابل مغازه توسط برخی واحدهای صنفی جهت خرید و فروش نوشت‌افزار به دست‌فروشان در ایام نزدیک سال تحصیلی تخلف بوده و در صورت مشاهده طبق قانون جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: سد معبر واحدهای صنفی نیز به دلیل فروش نوشت افزار ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه با عرضه هرگونه نوشت‌افزار خارجی نیز مطابق ماده ۱۸ قانون مبارزه با کالای قاچاق برخورد می‌شود، اضافه کرد: استفاده از اقلام خارجی به ویژه لوازم دارای نمادهای خارجی در مدارس ممنوع شده و اولیا باید توجه داشته باشند اقلامی که دارای نماد خارجی است بار فرهنگی به دنبال دارد.

رییس اتاق اصناف مهاباد اظهار داشت: نمایشگاه عرضه نوشت افزار با قیمت تعریف شده و مشخص به‌زودی و پیش از شروع شدن سال تحصیلی در این شهرستان دایر خواهد شد.

لاجانی تاکید کرد: در حال حاضر کمبودی در بازار لوازم تحریر و نوشت افزار وجود ندارد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گران‌فروشی و احتکار با سامانه ۱۲۴ یا شماره ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند.

هم‌اکنون ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش آموز است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!