شیعه واقعی خواسته‌های امام را بر خواسته‌های خود مقدم می‌کند


شیعه واقعی خواسته‌های امام را بر خواسته‌های خود مقدم می‌کند

یک استاد حوزه علمیه گفت: شیعه واقعی خواسته‌های امام را بر خواسته‌های خود مقدم می‌کند، باید ببینیم ما امروز درباره امام زمان(عج) چقدر چنین رفتاری داریم، گفت: بهترین شیعیان اهل‌بیت(ع) تربیت شدگان غدیر و نزد خدا عزیز هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» شامگاه سه‌شنبه، ۲۹ مرداد به مناسبت جشن عید سعید غدیر خم در بنیاد فرهنگی فارس المومنین به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: بهترین شیعیان اهل‌بیت(ع) تربیت شدگان غدیر و نزد خدا عزیز هستند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند پیامبر(ص) را اسوه حسنه برای امت اسلام قرار داده است، تصریح کرد:‌ سیره پیامبر(ص) و اهل بیت‌(ع) در کتب شیعه نقل شده است که هر عقل سلیمی آن را مطالعه کند بر الگوگیری از آن حضرات(ع) صحه می‌گذارد. بنابراین شیعیان و محبان ائمه معصومین(ع) نباید از این کتب غفلت کنند.

وی با بیان اینکه الگوگیری از پیامبر(ص) برای انسان‌های موحد و شیعه ممکن است، ابراز کرد:‌ یکی از ویژگی‌های شیعه واقعی و موحد، پرهیز از سخنان بیهوده و باور وجود جهانی دیگر و روز حساب و کتاب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: آنان که از ائمه معصومین(ع) پیروی و الگوگیری می‌کنند و آخرت را باور دارند در طول عمر خود همواره مراقب هستند که دچار گناه نشوند و با اعمال صالح ذخیره‌ای برای قیامت خود داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت سلمان نمونه شیعه واقعی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بود، گفت: سلمان خواسته امیرمومنان امام علی(ع) را بر خواسته‌های خود مقدم می‌کرد آیا امروز ما درباره امام زمان(عج) چنین رفتار می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: حضرت سلمان در همه امور تابع محض امیرمومنان امام علی(ع) بودند و همانند پیامبر(ص)، فقرا را دوست داشتند و به آنها رسیدگی می‌کردند. ایشان علم و علما را بسیار دوست داشتند زیرا علم مفید انسان را به سعادت می‌رساند.

وی با استناد به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند شبیه‌ترین اشخاص به من خوش‌اخلاق‌ترین آنها هستند؛ بر همین اساس شیعیان واقعی همواره دنبال کسب اخلاق حسنه هستند؛ افراد اخلاق مدار هیچ‌گاه دیگران را تحقیر نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی در افکار، اعمال و رفتار از ائمه معصومین(ع)‌ تبعیت می‌کنند و رضایت آنها را به دست می‌آورند تا از این طریق به رضایت الهی برسند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی