تفاوت‌های حکومت ولایی با دموکراسی


تفاوت‌های حکومت ولایی با دموکراسی

یک استاد حوزه با بیان‌اینکه بازگو کردن شیوه حکمرانی امیرمومنان امام علی(ع) بسیاری از مردم عالم را به مذهب شیعه جذب می‌کند، گفت: در حکومت‌های دموکراسی، زالوصفتان اما در حکومت ولایی، پابرهنگان در راس قدرت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه، ۲۹ مرداد در مراسم جشن غدیر مسجد جامع غدیر خم (واقع در پاسداران، سه راه ضرابخانه) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلام و واقعه ای سیاسی است.

این استاد حوزه علمیه درباره فلسفه غدیر و علت دشمنی دشمنان با آن، بیان کرد: عید غدیر صرفا بر مبنای محبت داشتن نسبت به امیرمومنان امام علی(ع) نیست بلکه مساله خلافت و ورود حضرت امیر(ع) در امور سیاسی بود که دشمنان را برانگیخته و ایشان را ۲۵ سال خانه نشین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به دلیل غربت امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: بازگو کردن شیوه حکمرانی امیرمومنان امام علی(ع) بسیاری از مردم عالم را به مذهب شیعه جذب می‌کند.

وی درباره تفاوت حکومت ولایی با دموکراسی، تاکید کرد:‌ در حکومت بر مبنای دموکراسی، عوام فریبی و جهت دادن به رای آحاد مردم به نفع خود، اهمیت دارد، امروز تظاهرات هفتگی مردم فرانسه نشان از فریبکاری سیاسی در مهد دموکراسی و مدعی آزادی بیان دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز غربی‌ها از شعارهای دروغین سیاستمداران خود ناامید شده اند، در حکومت ولایی مسئولان به دور از فریب‌کاری، حمایت مردم را بر اساس عقلانیت، یقین و بصیرت جلب می‌کنند. برخلاف حکومت دموکراسی که در باطن زد و بند دارد در حکومت ولایی، هوشیاری و عقلانیت اصل انتخاب است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد:‌ در حکومت دموکراسی زالوصفتان اما در حکومت ولایی پابرهنگان در راس قدرت هستند، حکومت ولایی طرفدار محرومان و ضدسرمایه داران است.

وی تاکید کرد:‌ بر خلاف حکومت دموکراسی در حکومت ولایی، پیشرفت مردم اهمیت دارد و مسائل توسط مردم حل می‌شود، سیاستمداران به دور از رانت‌خواری برای مردم ایجاد اشتغال می‌کنند و هر اقدامی را برای پیشرفت آنها انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خلاف جامعه دموکراسی یا جمهوری که کسی منافع خود را برای رئیس دولت به خطر نمی اندازد، در حکومت ولایی مردم عاشق ولایت و در خدمت او هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟