بهره برداری از 65 پروژه راه و شهرسازی در گیلان


بهره برداری از 65 پروژه راه و شهرسازی در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت که در هفته دولت امسال، از 65 پروژه راه و شهرسازی استان بهره برداری می‌شود.

ماکان پدرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها را بالغ بر۵۷۷میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال ذکرکرد.

وی بهسازی و آسفالت ۸۴.۶۰ کیلومتر از راه های روستایی درقالب ۴۱ پروژه ، اجرای ۱۱ پروه بنای فنی، احداث دو راه روستایی و بهره‌برداری از ۳۹۸ واحد مسکن مهر را از جمله پروژه هایی عنوان کرد که در بخش راه و شهرسازی طی هفته دولت در استان به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به افتتاح ۳۹۸ واحد مسکن مهر در استان در هفته دولت گفت: این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر ۲۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ، جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی به‌عنوان شریان‌های حیاتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌ جانبه به ویژه توسعه اقتصادی و مراودات تجاری دارند و این شریان‌های حیاتی به ‌ویژه در گیلان به‌عنوان استانی توریست‌پذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
وی با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان افزود: گیلان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی و همچنین تعدد روستاها می طلبد که راه های مناسبی در بخش روستایی داشته باشد، از این رو در هفته دولت بهسازی و آسفالت بیش از ۸۴.۶۰ کیلومتر محور روستایی استان به بهره برداری می رسد این در حالیست که طی سال های اخیر بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته تا جایی که شاخص آسفالت راه های روستایی استان به ۵۵.۵ درصد رسیده است.
به گفته پدرام ، خیز بزرگ رفع محرومیت از چهره راه‌های روستایی استان برداشته شده و می‌توان گفت اکنون با اجرای این پروژه‌های راه‌سازی بیش از هشت هزار و ۸۲۶ خانوار از راه آسفالت مناسب بهره مند شدند.

از دوم تا هشتم شهریورماه، هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...