تولید موفق وابسته به ارایه خدمات اجتماعی است


تولید موفق وابسته به ارایه خدمات اجتماعی است

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تولید موفق وابسته به ارایه خدمات اجتماعی است و ایجاد اشتغال ضمن جلوگیری از بیکاری جوان به عنوان یک تهدید، قشر مولد را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

محسن احتشام روز چهارشنبه در اولین نشست ستاد اجرایی آموزش و توسعه اشتغال مددجویان خراسان جنوبی که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد افزود: امروز تولیدکنندگان در کنار تولید و تجارت موظف به ارایه خدمات اجتماعی هستند.

وی گفت: بدون شک واحدهایی که فلسفه بازاریابی اجتماعی را در دستور کار قرار دادند موفق‌تر از سایر واحدها هستند و زمانی که تولیدکنندگان از امکانات محیط زیستی و اجتماعی استفاده می‌کنند باید خدمات اجتماعی ارایه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یکی از خدمات اجتماعی را کمک به اشتغال زندانیان عنوان کرد و افزود: اشتغال به عنوان یکی از اولویت‌های مقام معظم رهبری باید در دستور کار تمامی واحدهای تولیدی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اشتغال زندانیان چه در داخل و چه پس از گذراندن دوره زندان سبب پیشگیری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و جامعه نگاه سرباری به فرد زندانی نخواهد داشت.

احتشام گفت: تولیدکنندگان امروز باید به سمتی بروند که زمینه‌ساز رفاه اجتماعی و تامین کننده منافع ملی باشند و این مهم جز با ارایه خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود.

وی افزود: اگر تولید در جامعه‌ای رونق یابد بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال خود به خود حل می‌شود و اگر با رونق تولید جوانان اشتغال یابند دیگر شاهد زندانی شدن تعداد زیادی از جوانان نخواهیم بود.

احتشام تصریح کرد: در استانی مثل خراسان جنوبی اگر تولید حمایت شود مطمئنا نرخ اشتغال بیشتر و به همان میزان از جرم‌ها کاسته می‌شود.

وی گفت: تولیدکنندگان و خیران با بازاریابی محصولات تولید شده در زندان نقش قابل توجهی در توانمندسازی مددجویان ارایه کنند.

۱۸۰ کارگر روزانه از زندان روانه بازار می‌شوند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی هم گفت: روزانه ۱۸۰ کارگر از زندان‌های استان روانه بازار کار می‌شوند که اگر این آمار افزایش یابد نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

علی هاشمی افزود: به‌کارگیری زندانی ضمن ارزان‌تر بودن برای کارفرما از مزیت بیمه برخوردار است که کارفرما طی توافق‌نامه‌ای که منعقد می‌شود هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

وی گفت: به‌کارگیری زندانیان در واحدهای تولیدی ضمن تامین اشتغال، معیشت خانواده زندانی را هم فراهم خواهد کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: زندان‌های این استان امروز مانند دانشگاهی با تاکید بر سلامت روح و جسم به توانمندسازی زندانیان می‌پردازد که برگزاری ۱۶۶ دوره حرفه آموزی در سال گذشته از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ نفر در زندان‌های خراسان جنوبی دارای شغل مولد هستند افزود: زندانیان استان هیچگونه مشکلی در تولید کالاهای مورد نیاز مجموعه‌های مختلف از جمله لباس کار، کیف، فرش و دیگر رشته‌های فنی ندارند اما در بازاریابی محصولات نیازمند همکاری و همراهی خیران و تولیدکنندگان هستیم.

هاشمی بیان کرد: بیش از چهار هزار کیف مدرسه در سال گذشته توسط زندانیان خراسان جنوبی تهیه و تولید شد که با توجه به این ظرفیت افراد و ادارات سفارش دهنده می‌َتوانند ضمن خریداری محصولی با کیفیت، از اشتغال زندانیان حمایت کنند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس