می‌دانیم آمریکا در شمال سوریه به دنبال چیست


می‌دانیم آمریکا در شمال سوریه به دنبال چیست

تهران – ایرنا – «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با انتقاد از دیدار مقامات آمریکایی با اعضای حزب کمونیست مارکسیست-لنینی در سوریه گفت: می دانیم آمریکا در شمال سوریه به دنبال چیست.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سویلو افزود: دو هفته پیش شماری از مقامات آمریکایی با اعضای حزب کمونیست مارکسیست-لنینی در سوریه که به عنوان یک سازمان تروریستی در ترکیه شناخته می شود دیدار کرده اند.
وی که نام مقامات یا جزییات بیشتری از این دیدار منتشر نکرد ادامه داد: ما اطلاع داریم چه کسانی در این نشست حضور داشته اند و به خوبی می دانیم در این نشست چه گذشته است.
سویلو با انتقاد از سیاست های آمریکا در سوریه گفت: آیا نمی دانیم چه کسی از گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه حمایت می کند؟ آیا نمی دانیم علت حضور آمریکا در این مناطق (شمال سوریه) چیست؟
روز سه شنبه نیز "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در سخنانی از برنامه های آمریکا در برقراری منطقه امن در شمال سوریه شدیدا انتقاد کرد.
وی گفت: ترکیه به ایالات متحده اجازه نخواهد داد که مذاکرات برای ایجاد مناطق امن در شمال سوریه را مختل کند، همانطور که در مورد شهر منبج سوریه انجام شد، جایی که واشنگتن تعهدات خود را در مورد آنکارا حفظ نکرد.
پیشتر دوکشور اعلام کرده بودند که در خصوص ایجاد منطقه امن با یکدیگر به توافق رسیده اند که در پی آن وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه ۸ آگوست ۲۰۱۹ (۱۷ مرداد) اعلام کرد، دمشق با توافق آمریکا و ترکیه در باره ایجاد منطقه امن در خاک این کشور به شدت مخالف است و این طرح را با قاطعیت تمام رد می‌کند.
وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: دولت دمشق این توافق را تجاوزی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از سوی آمریکا و ترکیه دانسته و آن را نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد می‌داند.
تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در خصوص شمال سوریه از یک سال پیش شدت گرفته است . شبه‌نظامیان کُرد (نیروهای دموکراتیک سوریه) شهر «منبج» را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟