کانون های مساجد از دستگاه های برتر در حوزه سرود است


کانون های مساجد از دستگاه های برتر در حوزه سرود است

حقی با بیان اینکه کانون های مساجد در 10سال اخیر جزء بهترین دستگاه هایی بودند که در حوزه سرود با برنامه ریزی بی ادعا کار ارائه دادند، گفت: اراده پیشرفت و ارتقای سرود در بچه های مسجد وجود دارد.

«شهروز حقی» آهنگساز سرود و استاد دوره آموزشی «هوای تازه» با بیان اینکه برگزاری این طرح ملی ابتکار بسیار خوب ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بوده، به خبرنگار شبستان گفت: مربیان و استادان حاضر در این طرح به میزبانی اردوگاه شهدای خرماکلا استان مازندران جمع خوب و تخصصی از لحاظ کمی و کیفی بوده است.


وی حضور در این دوره آموزشی ویژه مربیان سرود مساجد را توفیق دانست و ارزیابی خود را از اجرای این طرح ملی این گونه بیان کرد: کیفیت دوره، مکان، نظم، انسجام دوره، همراهی مربیان شرکت کننده، پیوستگی مطالب بسیار عالی بوده است.

حقی با اشاره به اینکه برگزارکنندگان دوره متخصص سرود و شاغل در حوزه سرود بودند، گفت: مربیان سرود مساجد که در دوره حضور داشتند علاقه مند به پیشرفت سرود مساجد بودند.


وی از سرود به عنوان بخشی از هنر متعالی موسیقی یاد کرد و افزود: سرود بخش بسیار کاربردی و ارزشی موسیقی است.

حقی با بیان اینکه سرود پیوند ارزش های ملی، میهنی و دینی با هنر است، گفت: سرود را جدی بگیریم و رشد بدهیم و به پرورش سرود و گروه های سرود کمک کنیم آدم های سرودی را تکثیر کنیم هم هنر را تقویت کردیم که یک عنصر متعالی است و هم ارزش های انقلابی واسلامی وملی و میهنی مان را با هزینه بسیار کم به نسل های آینده منتقل کردیم .

این استاد برجسته موسیقی خاطرنشان شد: در روزگار فعلی انتقال فرهنگ ازنسلی به نسل دیگر انجام نمی شود مگر با هنری که بار ارزشی داشته باشد. و سرود چون ذاتش ارزشی است اصلا قابل جداسازی نیست سرود را نمی توان غیر هنری وغیر ارزشی اجرا کرد.

وی به جای خالی سرود در مساجد و مناسبت های مذهبی و عبادی اشاره کرد وگفت: امروز حوزه های مذهبی و ارزشی نظیر سرود و مداحی نیازمند ایجاد قالب های نو است.

حقی بیان کرد: اراده پیشرفت و ارتقای سرود مساجد در فعالان این حوزه مشاهده می شود چرا که دوره های آموزشی همانند هوای تازه را برای مربیان مسجدی تدارک می بینند.

وی با بیان اینکه در 10سال اخیر کانون های مساجد جزء بهترین دستگاه هایی بودند که در حوزه سرود برنامه ریزی کردند و خیلی بی ادعا کار ارائه دادند، یادآورشد: برگزاری جشنواره روستایی سرود نیز یک پدیده بسیار جالب و موفق بوده انشاالله استمرار داشته باشد.

حقی با بیان اینکه در سرود مسجد به هوای تازه نیاز داریم، تصریح کرد: در این دوره آموزشی سرخط هاداده شد و هوای تازه ای ها فرصت کار کردن برای سرود را باید مغتنم بدانند.



پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا